۱۹ فروردین ۱۳۸۵، ۱۵:۲۹

در جشنواره خوارزمي رتبه سوم را كسب كرد:

طرح نرم افزار جامع شبيه سازي ديناميكي سيستم هاي هوافضا از وزارت دفاع

طرح نرم افزار جامع شبيه سازي ديناميكي سيستم هاي هوافضايي ISYS توسط يكي از پژوهشگران وزارت دفاع مقام سوم پژوهش هاي كاربردي جشنواره بين المللي خوارزمي را بدست آورد.

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل از اداره كل روابط عمومي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، نرم افزارهاي شبيه سازي پرواز از مهمترين ابزارها در كاهش هزينه هاي طراحي، ساخت، بهينه سازي و تست انواع وسايل پرنده محسوب مي شوند، نرم افزار جامع شبيه سازي ديناميكي سيستم هاي هوافضايي ابزار ارزشمندي را فراهم كرده است كه با استفاده از آن مي توان با حداقل نياز به ساخت نمونه و انجام آزمايش هاي پروازي، مشخصه هاي عملكردي و رفتار ديناميكي انواع سيستم هاي هوافضايي را پيش بيني نمود.

در اين نرم افزار ماژول هاي مختلف مورد نياز براي تحليل ديناميكي سيستم هاي هوافضايي به صورت يكپارچه موجود است به همين دليل از آن مي توان در طراحي، تحليل، بهينه سازي، توليد جداول تير، آناليز خطا، همچنين تحليل نتايج تست هاي پروازي انواع وسايل پرنده استفاده كرد و از اين رو فاقد نمونه مشابه مي باشد.

اين گزارش حاكيست تاكنون بيش از 60 پروژه تحقيقاتي و صنعتي با استفاده از اين نرم افزار انجام شده و محصولاتي كه با استفاده از آن طراحي و توليد شده اند باعث جلوگيري از خروج ميليون ها دلار ارز از كشور شده است. ارائه بيش از 50 مقاله در كنفرانس ها و نشريات معتبر داخلي و خارجي، 8 پايان نامه كارشناسي ارشد و 4 رساله دكتري بخش ديگري از دستاوردهاي توسعه اين نرم افزار در داخل كشور بوده است.

کد خبر 309087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha