۱۹ فروردین ۱۳۸۵، ۱۶:۵۷

نماينده مردم دورود در گفتگو با مهر :

تنها 6 ماه براي اسكان دائم مردم فرصت داريم / در شهر دورود چادر توزيع نشده است

تنها 6 ماه براي اسكان دائم مردم فرصت داريم / در شهر دورود چادر توزيع نشده است

حسين پاپي گفت: مسئولان مي گويند در منطقه زلزله زده دورود مشكلي نداريم، اما مي بينيم نه در روستا و نه در شهر چادر به درستي توزيع نشده است.

حسين پاپي نماينده مردم دورود در مجلس در گفت وگو با خبرنگار سياسي "مهر"، اظهار داشت: به دليل عمق فاجعه در ساعات اوليه وقوع زلزله در بحث اسكان مردم به دليل نبود چادر مورد نياز و تا زماني كه كمك از ساير استانها برسد با مشكل مواجه بوديم كه در اينجا جاي انتقاد از مسئولان وجود دارد مه چرا "دورود" ،شهري كه روي گسل واقع شده است نبايد امكانات كافي براي آن پيش بيني كنيم.

وي با بيان اينكه اين زلزله نشان داد براي مواجهه با اين حوادث، امكانات لازم را در استان نداريم تصريح كرد: با وجود تاكيد رئيس جمهور و مقام معظم رهبري و پي گيري هاي همه مسئولان و نمايندگان و دستور رئيس مجلس تا اين لحظه متاسفانه تعدادي از روستاهاي آسيب ديده در بخش مركزي نتوانستند چادر دريافت كنند و در شهرها نيز باوجود تخريب بافت هاي قديمي شهر، چادر توزيع نشده است.

پاپي خاطرنشان كرد: در بخش سيلاخور كه مركز زمين لرزه بوده است به دليل نبود چادر كافي براي مردم، هر چند خانواده در زير يك چادر به سر مي برند و جايي به منظور نگهداري مقداري اثاثيه كمي هم كه براي برخي از مردم باقي مانده، وجود ندارد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس در ادامه به تناقض گويي هاي مسئولان در نحوه ارائه آمار اشاره كرد و گفت: در آمار برخي دستگاهها به خصوص هلال احمر تناقض هايي ديده مي شود. هلال احمر اعلام كرده است كه 52 هزار چادر فرستاده است  اما خودم كه شب گذشته پي گيري مي كردم متوجه كمبود چادر و توزيع ميزان كمتري بودم .

وي با بيان اينكه بايد براي ساماندهي مناطق زلزله زده  از فرصت استفاده كرد، افزود: استان لرستان و شهر دورود از مناطق سردسير است و ما تنها 6 ماه فرصت داريم تا بحث اسكان دائم را به پايان برسانيم. زلزله نشان داد كه خانه ها ايمن و مقاوم نيستند و در ساخت وسازها دقت شود كه اين مستلزم اعتبار كافي است و بايد  با توجه به شرايط زمين شناسي خانه هاي مناسب براي مردم ساخته شود. بايد با تخصيص اعتبار كافي و بسيج همه امكانات سازندگي و مسئوليت دادن به استانداران مختلف از اين زمان استفاده كنيم.

پاپي با تشكر از مسئولاني كه از منطقه بازديد كردند از جمله وزير كشور و معانان وي، وزير مسكن وزير كشور و هيئتي از جانب مجلس به رياست ابوترابي فرد و تعدادي از نمايندگان مجلس گفت: مسئولان بازديدكننده از منطقه نيز از اسكان اضطراري و كمك رساني رضايت نداشتند كه البته علت آن ناكارآمدي مديران نيست، بلكه متاسفانه علت كمبود امكانات در جاهايي است كه شديدا به آن نيازمندند.

وي تامين علوفه مورد نياز كشاورزان براي دامپروري را مهم دانست و گفت: مردم توانسته اند تنها جان خود را نجات دهند و پولي براي تامين علوفه ندارند. بنابراين دولت بايد علوفه مورد نياز آنان را در اختيارشان قرار دهد تا روستائيان به شغل دامپروري و كشاورزي خود ادامه دهند. بحثي كه ممكن است در آينده پيامدهاي منفي داشته باشد خطر كوچ روستائيان به شهر است كه ممكن است به علت كوتاهي در خدمت رساني اين اتفاق رخ دهد.

نماينده ازنا و دورود گفت : قرار بود ظرف 10 روز 500 حمام سيار و 2 هزار توالت نصب شود كه تاكنون اين اقدام انجام نشده است و ما نگران بهداشت عمومي منطقه هستيم .  

عضو كميسيون اجتماعي مجلس تصريح كرد: در خصوص ساختن بناهاي جديد براي روستائيان چون در محوطه ساختمان هاي آنان، خانه هاي تخريب شده وجود دارد بنابراين بايد با مكان يابي جاهاي مناسب احداث بنا را داشته باشيم.

پاپي افزود: مسئولان مي گويند مشكلي نداريم، اما مي بينيم نه در روستا و نه در شهر چادر به درستي توزيع نشده است.

وي از نبود وجود نيروي انساني كافي در نيروي انتظامي استان انتقاد كرد و گفت: رتبه داده شده به نيروي انتظامي شهر دورود متعلق يه 20 سال پيش و با توجه به وسعت منطقه جغرافيايي و جمعيت آن زمان است كه هم اكنون جمعيت دورود به 180 هزار نفر رسيده است.

نماينده درود در پايان ضمن تشكر از همه مسئولاني كه دل در گرو خدمت رساني و رفع مشكلات مردم را دارند، خاطرنشان كرد: امداد رساني در اينجا در عين خدا قوت كافي نيست و توجه بيشتري را مي طلبد.

کد خبر 309118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha