۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۰:۰۵

رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و كويت:

ايران براي گسترش مناسبات با كويت اهميت فراواني قائل است

جواد سعدون زاده رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و كويت روابط بين دو كشور را بسيار خوب و دوستانه توصيف كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران، گسترش مناسبات با كويت بعنوان يك كشور دوست و برادر را حائز اهميت فراوان مي داند.

به گزارش خبرگزاري"مهر"،  اعضاي گروه دوستي پارلماني كويت كه بمنظور ديدار با مقامات جمهوري اسلامي ايران به كشورمان سفر كرده است، در نخستين ديدار خود در مجلس شوراي اسلامي با اعضاي گروه ايراني دوستي پارلماني پيرامون روابط دو جانبه و مسائل منطقه اي به گفتگو پرداخت.

رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و كويت در اين ديدار افزود: روابط دو كشور قبل از آنكه ديپلماتيك و اقتصادي باشد، ديني، فرهنگي و انساني است.

سعدون زاده در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مواضع هسته اي جمهوري اسلامي ايران، برخورداري صلح جويانه از دانش و فن آوري هسته اي را حق قطعي و انكارناپذير همه كشورهاي عضو ان پي تي از جمله ايران دانست و در ادامه اظهار داشت: استفاده غير نظامي از انرژي هسته اي همواره مورد تاكيد جمهوري اسلامي بوده و كشورهاي جهان بويژه همسايگان در اين خصوص هيچ دغدغه اي نخواهند داشت.

در ادامه اين ديدار همچنين فهدوهيسان اللميع رئيس گروه دوستي پارلماني كويت، ايران با ابراز خرسندي از سطح عالي روابط فيمابين به ظرفيت هاي فراوان موجود براي توسعه هرچه بيشتر مناسبات در زمينه هاي سياسي، پارلماين و اقتصادي اشاره كرد و گفت: ظرفيتهاي پارلماني و بويژه گروههاي دوستي ، مي تواند به نحوي شايسته روابط را در مسير عالي خود هدايت كند و داراي اهميت بسزايي است.

وي گفت: سفرها و ديدارهاي ديپلماتيك علاوه بر تاثيرگذاري بر نزديكي روابط فيمابين ، تقارب دلهاي مردم دو كشور مسلمان و همسايه را نيز بهمراه دارد كه اين مهم در طول تاريخ به اثبات رسيده است.

وي با تقدير از موضع گيري جمهوري اسلامي ايران در زمان اشغال كويت توسط رژيم سابق عراق، آنرا شرافتمندانه و توام با تدبير خواند و در ارتباط با مسائل هسته اي كشورمان نيز اظهار داشت: ترديدي نيست كه استفاده ايران از انرژي و دانش هسته اي صلح آميز و در جهت توسعه غير نظامي كشور است.

يادآوري مي شود در اين ديدار آقايان كعبي، مطور زاده، ناصري و ناصري نژاد از ديگر اعضاي گروه دوستي پارلماني ايران - كويت نيز حضور داشتند.

کد خبر 316100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha