۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۲:۱۹

احمدي نژاد در ديدار اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:

دانشگاه متحول شود همه كشور را متحول مي كند/ نبايد در هيچ رشته اي فارغ التحصيل بيكار داشته باشيم

دانشگاه متحول شود همه كشور را متحول مي كند/ نبايد در هيچ رشته اي فارغ التحصيل بيكار داشته باشيم

رئيس جمهور دانشمندان ايراني را پايه گذار بسياري از علوم و دانش هاي نوين دانست و گفت: بايد با معرفي دانشمندان و فرهيختگان ايراني و مسلمان به نسل جديد، روحيه خودباوري را در آنان بيش از پيش تقويت كرد.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، دكتر احمدي نژاد يكشنبه شب در ديدار اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي سالامي ضرورت تعامل دولت و مجلس در زمينه مسايل آموزشي و پرورشي را خاطر نشان و تاكيد كرد: بايد با همكاري مستمر زمينه پيشرفت كشور را با استفاده از نيرو و ظرفيت بي پايان دانش آموزان و دانشجويان فارهم كرد.

رئيس جمهور با بيان اينكه اگر دانشگاه متحول شود همه كشور را متحول مي كند تاكيد كرد: بايد با مديريت صحيح در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي زمينه پيشرفت و تعالي كشور را در همه عرصه ها و زمينه ها فراهم كرد.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه نبايد در زندگي و كارهاي روزمره اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي را گم و فراموش كرد، افزود: مدارس، دانشگاهها و مراكز آموزش عالي به دليل ارتباط مستمر با نوجوانان و جوانان نقش اساسي را در تحقق اين آرمان ها بر عهده دارند.

رئيس جمهور با اشاره به ضرورت احياي امور تربيتي در آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: بايد استادان و معلمان همه دروس، معلم تربيتي باشند و در احياي امور تربيتي بايد از افرادي استفاده كرد كه قدرت جذب و هدايت دانش آموزان را داشته باشند.

دكتر احمدي نژاد ضرورت بازنگري در تاليف و تدوين كتب درسي مدارس و دانشگاهها را خاطر نشان و تاكيد كرد: بايد هويت و تمدن ايراني - اسلامي و تاريخ پر افتخار ايران توحيدي به دانش آموزان و دانشجويان منتقل شود تا غرور ملي نوجوانان و جوانان كشور تقويت شود.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه جوانان، بهترين دوران عمر خود را براي علم آموزي صرف مي كنند تاكيد كرد: بايد تحقيقات و آموزش در كشور را با نيازسنجي، هدفمند و اجرايي كرد تا در هيچ رشته اي فارغ التحصيل بيكار نداشته باشيم.

رئيس جمهور همچنين ضرورت نوسازي مدارس و رسيدگي به دانشگاهها و مراكز علمي و آموزشي استان هاي محروم را يادآوري كرد.

اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي نيز در ابتداي اين ديدار گزارشي از عملكرد اين كميسيون به رئيس جمهور ارايه كردند.

کد خبر 316256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha