۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۶:۲۳

رئيس جمهور در كنفرانس خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي (1)

تاكيد احمدي نژاد بر عملي كردن عدالت گستري، مهرورزي، خدمت رساني و پيشرفت و تعالي همه جانبه كشور

تاكيد احمدي نژاد بر عملي كردن عدالت گستري، مهرورزي، خدمت رساني و پيشرفت و تعالي همه جانبه كشور

رئيس جمهور بر عملي كردن عدالت گستري ، مهرورزي، خدمت رساني و پيشرفت و تعالي همه جانبه كشور به عنوان 4 شعار اصلي دولت تاكيد كرد و گفت: دولت تمام تلاش خود را در اين راه بكار گرفته و در اين راستا گام هاي مهمي برداشته است.

به گزارش خبرنگار سياسي "مهر"، رئيس جمهور در آغاز كنفرانس خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام پيامبر اعظم (ص) ، گفت: پيامبر اسلام وارث همه پيامبران و عصاره همه پيامبران است. او مظهر تام و كامل و اكمل همه پيامبران و آورنده جميع پيام پيامبران الهي است سال پيامبر اسلام در حقيقت سال همه پيامبران است.

وي با يادآوري چهار شعار عدالت گستري ، مهرورزي، خدمت رساني و پيشرفت و تعالي همه جانبه كشور در دولت نهم گفت: در طول قريب به 8 ماه دولت در زمينه هاي گوناگون اقدامات خود را سازماندهي كرد . به طور طبيعي بخش مهمي از توان و برنامه هاي دولت مصروف به سازماندهي امور اقتصادي شد و در كارهاي اقتصادي تلاش براي توسعه سرمايه گذاري توسط مردم و بخش غير دولتي چه داخلي و چه خارجي در سال گذشته انجام شد و ما در سرمايه گذاري داخلي و خارجي شاهد رشد بوديم.

احمدي نژاد حمايت از توليد داخلي با رفع بعضي مقررات و قوانين دست و پاگير و ايجاد امنيت در وضع قوانين ثابت و صيانت از روند هاي مثبت را در دستور كار دولت عنوان كرد و گفت: به همين دليل سال گذشته شاهد رشد اقتصادي مناسبي بوديم رشد اقتصادي 7/5 درصد غير از بخش نفت نشان دهنده تلاش مثبت مردم و دولت در اين زمينه است.

رئيس جمهور گفت: در بخش كشاورزي و صنعت و خدمات شاهد رشد بوديم. تلاش براي خودكفايي در بخش كشاورزي در سال گذشته هم ادامه پيدا كرد.

وي توسعه اشتغال را به عنوان يك ضرورت براي اقتصاد امروز ايران عنوان كرد و گفت: دولت در اين راه برنامه هاي متعددي را سازماندهي كرده است و با هدايت منابع بانكي به سمت صنايع و بنگاههاي اقتصادي زود بازده ، ايجاد صندوقهاي حمايتي و كاهش بهره بانكي در جهت توسعه اشتغال در راستاي تحقق عدالت منابع بانكي و سرمايه گذاري ها در سراسر كشور اقدام كرده است.

احمدي نژاد ادامه داد: در راستاي هدايت بخشي از درآمدهاي نفتي به سمت سرمايه گذاري و توسعه اشتغال از حساب ذخيره ارزي براي استانهاي گوناگون سهميه منظور شد و تسهيلاتي براي سرازير شدن اين منابع در بخش توليد فراهم شد.

وي افزود: براي تسهيل ازدواج ، مسكن و اشتغال جوانان علاوه بر اينكه منابع قرض الحسنه اختصاص پيدا كرد، خوشبختانه صندوق مهر امام رضا (ع) تاسيس شد كه از روز ميلاد حضرت زهرا (س) در تمام كشور كار خود را آغاز مي كند و منابع خوبي را هم براي اين صندوق منظوركرده است كه در بخش اول براي حمايت از ازدواج جوانان، اشتغال و مسكن نيز منابعي اختصاص يابد.

رئيس جمهور تصريح كرد: در سال گذشته فعاليتهاي عمراني با جهش مناسبي مواجه شد، شايد براي اولين بار طي دهه اخير، 80 درصد اعتبارات عمراني تخصيص داده شد كه ما شاهد تحرك جدي در بخش عمراني بوديم، به علاوه در بودجه سال 85 هم ما با جهشي در فعاليتهاي عمراني مواجه هستيم و براي اولين بار در طي سالهاي اخير در هفته اول آغاز سال نو، قريب به اتفاق موافقتنامه هاي عمراني مبادله شد و كار در صحنه عمل آغاز شد.

احمدي نژاد با بيان اينكه دولت توزيع سهام عدالت را در دستور كار خود قرار د اده است، آن را كار بسيار بزرگي دانست و گفت: مجموعه سهام دولت در بخش اقتصاد با سازوكار مناسبي در بين ملت ايران توزيع مي شود و اين كار به عنوان نمونه از چهار استان كشور و در بين محروم ترين اقشار جامعه آغاز شده و در گام اول به ازاي هر نفر پانصد هزار تومان است كه به دو ميليون تومان به ازاي هر نفر افزايش خواهد يافت.

وي افزود: اما كار كار بسيار بزرگ و گسترده اي است، سازماندهي قانوني به طور كامل انجام شد. خوشبختانه مقررات و اساسنامه هاي لازم به تاييد شوراي محترم نگهبان رسيد و انشاءالله كار با سرعت جلو خواهد رفت.

جهت گيري ديگر دولت تغيير روند واردات به توليد صادرات است، اكنون از صفر توليد در كارخانه تا گمركات در دستور كار دولت قرار گرفته ، گام به گام تجديد نظر و اصلاح مي شود و روندهاي جديدي وضع مي شود تا تمام ظرفيت داخلي كشور فعال شود.

رئيس جمهور سفرهاي استاني دولت را به عنوان يك حركت نو و براي توزيع توانمندي و اختيار و حضور و نظارت دولت به طور عادلانه در سطح كشور توصيف كرد و گفت: سال گذشته سفر به 9 استان در دستور كار دولت بود و خوشبختانه انجام شد ، مابقي استانها هم امسال انجام مي شود و اميدوارم  بعد از يك وقفه سه هفته اي مجدد اين كار تكرار شود. يكي از مشكلات كشور ما ساختارهاي اداري به جامانده از زمان هاي دور است كه اين ساختارها براي حركت هاي سريع ايجاد نشده است  و بايد اصلاح شود.

وي افزود : حدود يك ماه قبل از هر سفر گروههاي كارشناسي تمام تصميمات و مطالعات قبلي را بررسي مي كنند، با برنامه  چهارم و جهت گيري هاي دولت و با قوانين كشور تطبيق مي دهند و در جلسه دولت تصويب مي كنند كه جنبه رسمي پيدا بكند، اما كارها قبلا در جلسه كارشناسي انجام مي شود.

احمدي نژاد گفت : تحرك بالاي اقتصادي موجب كاهش تورم است و بر خلاف نظر بعضي ها كه تصور مي كردند كه تحرك بالاي اقتصادي، رشد سرمايه گذاري، رشد كار عمراني و تحركهاي دولت موجب افزايش تورم است، بررسي ها نشان مي دهد كه خوشبختانه در سال 84 با اجراي سياست هاي دولت تقريبا در 7 ماه گذشته ما شاهد كنترل تورم و كاهش نرخ آن در سال گذشته بوديم.

وي تاكيد كرد: اين سياست ها امسال هم ادامه پيدا خواهد كرد و اطمينان دارم به لحاظ مادي و نيروي انساني ايران بسيار غني است و مي تواند چشم انداز بيست ساله را در كوتاه ترين زمان محقق كند و دولت مصمم است به سرعت زمينه شكوفايي همه استعدادها را فراهم كند.

رئيس جمهور ادامه داد: در بخش آموزش  پرورش و آموزش عالي و تحقيقات دولت مصمم به تغيير نگاه و تحول است و  خوشبختانه جهت گيري هاي دانشمندان به سمت رفع نيازهاي كشور و پيشبرد كشور و دسترسي به علوم برجسته و فاخر در بخش هاي متعدد ثمر داد و امروز من مي توانم با افتخار اعلام كنم كه دانشمندان ما در عرصه هاي گوناگون علمي صاحب سبك و ايده هاي جديد براي دنيا هستند. البته هنوز ما با نقطه مناسب و مطلوب ملت ايران فاصله داريم .

کد خبر 316432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha