۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۰:۲۱

معاون درمان سازمان تأمين اجتماعي كشور در قم:

دولت 50 هزار ميليارد ريال به سازمان تأمين اجتماعي بدهكار است

دولت 50 هزار ميليارد ريال به سازمان تأمين اجتماعي بدهكار است

معاون درمان سازمان تأمين اجتماعي كشور از بدهي 50 هزار ميليارد ريالي دولت به سازمان تأمين اجتماعي كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، فلاح روز شنبه در ديدار با آيت‌الله مكارم شيرازي تصريح كرد: تجمع بدهي‌هاي دولت در چند سال اخير مشكلات فراواني براي سازمان تأمين اجتماعي ايجاد كرده است، به طوري كه در حال حاضر دولت 5 هزار ميليارد تومان به اين سازمان بدهكار مي‌باشد.

وي افزود: طبق قانون، دولت بايد بخشي از منابع سازمان تأمين اجتماعي را تأمين كند، ولي عدم پرداخت اين منابع موجب شده تا ارائه بخشي از خدمات اين سازمان به مردم با معضل روبرو شود.

وي يادآور شد: سازمان تأمين اجتماعي بر اساس منابع اقتصادي مردم سرمايه‌گذاري مي‌كند و در حال حاضر نيز مجموعه گسترده‌اي از منابع را در اختيار دارد، ولي بيشتر از منابع درآمدزا به دليل بدهي‌هاي دولت به اين سازمان بلااستفاده مي‌باشد.

فلاح با ابراز نگراني از افزايش و هزينه‌هاي سازمان تأمين اجتماعي نسبت به درآمد آن، اظهار داشت: قسمتي از درآمد سازمان تأمين اجتماعي به بازار كار و رونق صنايع بستگي دارد و در فضاي كنوني نگراني‌هايي مبني بر افزايش هزينه‌هاي اين سازمان نسبت به درآمد آن وجود دارد كه اميدواريم با برنامه‌هاي مشخص شده، جذب بيمه شدگان جديد واصلاح يا تغيير در بخشي از قوانين تأمين اجتماعي اين مشكل رفع شود.

کد خبر 325512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha