۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۰۸

نماينده كهنوج در تذكر آئين نامه اي:

مجلس مسئولان امنيتي و اطلاعاتي كشور را به مجلس احضار كند

مجلس مسئولان امنيتي و اطلاعاتي كشور را به مجلس احضار كند

وزيري نماينده كهنوج در مجلس گفت: مسئولان امنيتي و اطلاعاتي كشور در يك جلسه غير علني حادثه سيستان و بلوچستان و حادثه شب گذشته كرمان بررسي كنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر"، مختار وزيري در تذكر آئين نامه اي خود در جلسه علني امروز مجلس، با استناد به 101 و 103 آئين نامه و اصل 176 قانون اساسي با اشاره به حادثه شب گذشته بم - كرمان اظهار داشت: اين موضوع دردناكي است و مورد تنفر ملت ايران است.

وي افزود: اختيار ذاتي دولت طبق قانون اساسي ايجاد امنيت براي مردم است و از طرفي اختياراتي كه مقام معظم رهبري به دولت واگذار كرده ، وظيفه دولت را در ايجاد امنيت به مراتب سنگينتر مي كند.

وي با بيان اينكه عمق فاجعه دردناك تر از يك تذكر شفاهي يا كتبي ماست كه در مجلس بدهيم ، خطاب به رئيس مجلس افزود: همه نمايندگان مجلس افتخار مي كنند كه به مردم بم خدمت كنند و مسئوليت شما هم به عنوان رئيس مجلس و هم به عنوان نماينده افتخاري بم اين مسئوليت شما را مضاعف مي كند كه از كنار اين قضيه به سادگي رد نشويد.

وزيري تصريح كرد: تقاضا مي كنم مسئولان امنيتي و اطلاعاتي كشور به مجلس دعوت شوند تا هم در خصوص حادثه سيستان و بلوچستان و هم اين حادثه در يك جلسه غير علني به عمق مسئله بيشتر توجه شود زيرا تبعات اين حادثه بسيار سنگين خواهد بود و اگر مردم احساس كنند اين روند ادامه دارد دست به كارهاي ديگري مي زنند.

حداد عادل در پاسخ به وزيري گفت: حساسيت و نگراني همه نمايندگان خصوصا نمايندگان شرقي ايران در مجلس قابل درك است و از آقاي بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي خواهش مي كنم دعوتي از مسئولان و نمايندگان مناطق داشته باشند.

کد خبر 325669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha