۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱

استاندار گیلان در دیدار با کاردار چک:

گیلان از ورود تکنولوژی همراه با اشتغال زایی استقبال می کند

گیلان از ورود تکنولوژی همراه با اشتغال زایی استقبال می کند

رشت- استاندار گیلان در دیدار با کاردار جمهوری چک با اشاره به ظرفیت های همکاری بین دو کشور به ویژه استان گیلان گفت: گیلان از ورود تکنولوژی همراه با اشتغال زایی استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در دیدار با کاردار چک با اعلام آمادگی درباره بهره مندی از ظرفیت های همکاری با کشور چک در استان گیلان اظهار کرد: در مسائل زیست محیطی، ریل، راه آهن، زباله سوز و نیز پروژه‌های آب و فاضلاب در استان گیلان زمینه‌های ورود سرمایه گذاران کشور جمهوری چک وجود دارد.

وی با تأکید بر مذاکره‌ سرمایه گذاران از طریق وزارتخانه‌های مربوطه برای ورود به پروژه‌ها افزود: با شرایط پس از برجام و گسترش همکاری‌های اقتصادی از ورود تکنولوژی همراه اشتغال زایی به گیلان استقبال کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران باید وارد گفتگوهای میدانی شوند و از نزدیک فرصت‌های موجود را مشاهده کنند ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های مستمر انتظار داریم که مذاکرات به نتایجی که به نفع دو کشور است، منجر شود.

نجفی به رفع مشکل سرمایه گذاران در بخش زباله سوز از طریق دولت اشاره و تصریح کرد: دولت مصوب کرد تا برق و انرژی تولید شده از طریق زباله سوزها را با قیمتی مناسب از سرمایه‌گذاران خریداری کند.

در این دیدار کاردار سفارت جمهوری چک  نیز با بیان اینکه در حوزه صنعت حمل و نقل، جمهوری چک می‌تواند در گیلان سرمایه‌گذاری کند گفت: کشور چک در ساخت ریل و لوکوموتیو سابقه‌ دیرینه ای دارد.

پیتر اشتبانک به برگزاری نمایشگاه صنعت ریلی در نیمه دوم اردیبهشت ماه در ایران اشاره کرد و افزود: یک هیئت سرمایه گذاری برای برگزاری نمایشگاه به ایران سفر خواهد کرد که طبق برنامه‌ریزی‌ها در گیلان نیز حضور خواهند یافت.

وی  گیلان را از استان‌های استراتژیک دانست و اظهار کرد: جمهوری چک آماده است که در حوزه های مختلف با استان گیلان همکاری کند.

کد خبر 3570402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha