۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۳۴

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی؛

پارک ها نسبت به رونمایی محصولات دانش بنیان سختگیر باشند

پارک ها نسبت به رونمایی محصولات دانش بنیان سختگیر باشند

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی گفت: پارک های علم و فناوری یک برند هستند از این رو باید به ورود و خروج شرکت های دانش بنیان سخت گیری کنیم تا در آینده بتوان به محصولات آنها اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شیخ زین الدین امروز در مراسم رونمایی از ۳ محصول فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اظهار داشت: پارک های علم و فناوری ساختار جدیدی در دنیا به شمار می روند و زمان زیادی از عمر آنها نمی گذرد، از این رو دولت ما هم شرایط لازم را برای حیات و توسعه شرکت های این پارک ها فراهم می کند.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری برای شرکتهای دانش بنیان یک برند هستند و زمانی پارک‌ها می‌توانند موفق باشند که بتوانند حقوق شرکت‌ها را در قبال برند پارک‌ها حفظ کنند؛ رئیس پارک باید متوجه باشد که برند پارک‌ها متعلق به همه افراد حاضر در آن است.

شیخ زین‌الدین با بیان اینکه باید پارک ها به ورود و رونمایی محصولات شرکت های مستقر در خود سخت گیر باشد، عنوان کرد: ۷۰ درصد توفیق شرکتها این است که یک پارک علم و فناوری خوب آنرا بپذیرد و در ورود آنها به پارک سخت گیری هایی داشته باشد؛ اگر این سخت گیری ها وجود نداشته باشد در آینده به پارک ها لطمه وارد می شود.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان از برنامه های معاونت علمی است،گفت: معاونت علمی تلاش دارد تا فاصله های صاحب تکنولوژی، بازار و معاونت علمی را کم کند.

وی با بیان اینکه ما توانسته ایم در حوزه فناوری‌های پیشرفته به موفقیت هایی نائل شویم، بیان کرد: متاسفانه مشکلات در این حوزه ها زیاد است و ما نتوانستیم توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانیم که در این راستا با مشکلاتی مواجه شده ایم؛ بر همین اساس معاونت علمی در راستای ایجاد بازار برای محصولات دانش بنیان گام برداشته است و مصداق این حمایت را می توان در نمایشگاه تجهیزات  به خوبی مشاهده کرد.

وی افزود: این نمایشگاه در واقع میدان رقابت شرکتهای داخلی با تولیدکنندگان خارجی را متعادل می سازد؛ همچنین با برگزاری این نمایشگاه شرایط برای تولید کننده داخلی فراهم می شود چراکه این موضوع یک نبرد است.

زین الدین با بیان اینکه هم اکنون در کشور شرکتهای خوبی در زمینه تولید شتاب‌دهنده‌های خطی داریم، افزود: کشور نیاز به ۳۵۰ دستگاه شتاب‌دهنده خطی دارد، اما در حال حاضر ۸۰ دستگاه آن در کشور نصب شده که نیمی از آنها نیز از کار افتاده است. این دستگاه از نظر فنی ساده بوده و تنها یک سامانه رباتیک است؛ بنابراین شرکت های دانش بنیان می توانند در حوزه تولید این سیستم وارد شوند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی با تاکید بر این که معرفی قابلیتهای کشور از دیگر ماموریت‌های ما به شمار می‌رود، بیان کرد: یکی از معضلات شرکتهای دانش‌بنیان ایجاد کسب و کار است که کمتر به این مورد توجه کرده‌اند؛در این راستا معاونت علمی در این حوزه وارد شده و تلاش کرده تا با تغییر شاخص‌های ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش‌بنیان این شرکتها را ترغیب کند تا راهکارهایی برای کسب و کارهای خود ارائه دهند.

وی ادامه داد: پیش از اینها تمام قراردادهای ما بند انتقال تکنولوژی را داشتند، ولی شاهد بودیم که یک فناوری ۲۲ بار به کشور وارد شده از این رو شرکتهای دانش‌بنیان باید در دوران پساتحریم آمادگی‌های لازم را برای دریافت فناوری داشته باشند.

زین العابدین با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار و دویست شرکت دانش بنیان مورد تایید صندوق نواوری و شکوفایی قرار گرفته اند، گفت: در حال حاضر این صندوق ۸۰۵ میلیارد تومان طرح مصوب دارد.

کد خبر 3575702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha