۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵

سهیل نوروزی به مهر گفت:

ورود دوربین الکسا به تلویزیون/ به کیفیت تجهیزات بیشتر توجه کنیم

ورود دوربین الکسا به تلویزیون/ به کیفیت تجهیزات بیشتر توجه کنیم

سهیل نوروزی با سریال «زعفرانی» برای اولین بار با استفاده از دوربین الکسا که برای آثار سینمایی استفاده می شود قاب تلویزیون را به سینما نزدیک کرد.

سهیل نوروزی که این روزها پشت دوربین سریال «زعفرانی» قرار گرفته است درباره تفاوت ضبط تصاویر این مجموعه با سایر آثار تلویزیونی به خبرنگار مهر گفت: آنچه در مرحله تصویربرداری «زعفرانی» را با سریال های معمول و روال تلویزیون متفاوت می کند این است که برای اولین بار یک پروژه تلویزیونی با دوربین الکسا فیلمبرداری می شود.

وی افزود: تاکنون این اتفاق در رسانه ملی رخ نداده چون دوربین الکسا مختص سینماست و به خاطر گرانی اجاره دوربین و لوازم و همچنین سنگین بودن و دشواری در قاب بندی و جابه جایی، حمل و نقل سخت تری دارد. روال دوربین های تلویزیون ۵D است که در همه پروژه های تلویزیونی استفاده می شود.

فیلمبردار «شاهگوش» و «دندون طلا» اشاره کرد: من پیش از این تجربه کار تلویزیونی با دوربین الکسا را در همکاری با داوود میرباقری داشتم و به نظرم بد نبود این اتفاق در رسانه ملی هم رخ دهد. باتوجه به اینکه حامد محمدی پیش تر در سینما کارگردانی را تجربه کرده و برای اولین بار با تلویزیون همکاری می کرد پیشنهاد دادم با این دوربین کار کنیم.

نوروزی گفت: این طرح اگرچه مورد استقبال حامد محمدی قرار گرفت اما لازم بود با ایرج محمدی تهیه کننده هم صحبتی داشته باشیم. وی هم بعد از صحبت های طولانی راضی شد و با اینکه هنوز سریال پخش نشده اما وقتی تصاویر را در باکس تدوین می بیند رضایت کامل دارد.

 وی ضمن اظهار امیدواری به ادامه این روند در تلویزیون، اشاره کرد: «زعفرانی» تنها سریالی است که تقریبا پایاپای با تصاویر سینمایی در قاب بندی، نوع حرکت و میزانس پیش می رود و از نظر بصری می توان گفت به سینما نزدیک تر است تا تلویزیون. امیدوارم حاصل این تلاش در رسانه ملی هم دیده شود و مردم با این تفاوت تصویر آشنا شوند.

وی با اشاره به موفقیت هایی که کشورهای همسایه در امر سریال سازی دارند، گفت: امروزه اگر در همه جای دنیا و حتی کشورهایی مثل ترکیه در حوزه سریال سازی موفق هستند به این دلیل است که به تجهیزات و کیفیت فنی کارشان نهایت توجه را دارند. ما هم باید آثارمان را به سریال های دنیا نزدیک کنیم و به جای پایین آوردن هزینه و بالا بردن سرعت به کیفیت محتوایی و بصری و فنی بیشتر توجه کنیم.

کد خبر 3579008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha