۷ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۳۶

شاعر پاکستانی از قند پارسی می‌گوید

شاعر پاکستانی از قند پارسی می‌گوید

نخستین قسمت از مجموعه مستند «دیدار» گفتگو با اسلم انصاری شاعر فارسی گوی پاکستانی است که شنبه هفتم فروردین از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،مجموعه مستند «دیدار» که پخش آن از شنبه هفتم فروردین از شبکه افق آغاز می شود، در مورد شعرای فارسی زبان هند و پاکستان است.

در هر قسمت با یکی از این شعرا گفتگو می شود، آنها از شیرینی زبان فارسی می گویند و اینکه چگونه در این مسیر، موفق به تربیت شاگردان بسیار و خلق آثاری جاودانه شدند.

نخستین قسمت این مجموعه به گفتگو با دکتر اسلم انصرای شاعر و منقبت گوی پاکستانی اختصاص دارد. او در شهر ملتان ایالت پنجاب زندگی می کند و دارای مدرک دکتری زبان فارسی است. تاکنون اشعار زیادی به فارسی از این استاد پاکستانی منتشر شده است.

نخستین قسمت «دیدار» به تهیه کنندگی احمد جان میرزایی، برای پخش از شبکه افق در روز شنبه هفتم فروردین ساعت ۱۸ در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت ۲۳.۳۰ پخش خواهد شد.
علاقمندان به اینگونه مستندها می توانند در ساعت ۹ صبح روز بعد بیینده بازپخش این برنامه باشند.

زبان فارسی از دیرباز در ایران و برخی دیگر از کشورها همچون تاجیکستان، هند، پاکستان و افغانستان رونق داشته و شاعران و ادیبان غیر ایرانی زیادی، در بسط و گسترش آن نقش داشته اند.

شاید معروف ترین شاعر پارسی زبان غیر ایرانی، اقبال لاهوری باشد اما بسیاری دیگر از شعرا و ادبا نیز هستند که سعی در ترویج و گسترش این زبان شیرین داشته اند.

کد خبر 3585319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha