۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۵۷

طی ایام تعطیلات نوروز؛

۱۵۰ هزار نفر درخراسان شمالی از مراکز تاریخی وتفریحی بازدید کردند

۱۵۰ هزار نفر درخراسان شمالی از مراکز تاریخی وتفریحی بازدید کردند

بجنورد- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: طی ایام تعطیلات نوروز امسال، ۱۵هزار نفر از مراکز تفریحی و تاریخی این استان بازدید کردند.

قدیر افرون در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و توریستی بسیاری در خراسان شمالی وجود دارد که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

وی افزود: باید زمینه جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران و مسافران در این استان با مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها فراهم شود.

افرون با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های ستاد خدمات سفر در استان اظهار کرد: تمام تلاش و فعالیت‌های این ستاد در راستای خدمات رسانی بهتر و رفاه مسافران و گردشگران در خراسان شمالی صورت می‌گیرد.

وی از بازدید ۱۵۰هزار و۴۶۲ نفر طی ایام تعطیلات نوروز از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی استان خبر داد و گفت: از این تعداد بازدیدکنندگان ۱۴۵ هزار و ۶۷۰ نفر از مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی، توریستی و تفریحی خراسان شمالی بازدید کردند.

به گفته وی موزه‌های عمارت و آیینه‌خانه مفخم شهرستان بجنورد، موزه حمام در شهرستان‌های فاروج و جاجرم و قلعه جلال‌الدین شهرستان گرمه طی ایام نوروز پذیرای چهار هزار و ۷۹۲ مسافر و گردشگر بودند.

افرون اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی وجود دارد که ۵۶۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: همچنین این استان دارای ۲۴ منطقه نمونه گردشگری، هشت روستای هدف گردشگری است و هشت هزار و ۵۰۰ جاذبه گردشگری نیز در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۲۸ هزار نفر، در مسیر جاده آسیایی قرار دارد که سالانه در ایام نوروز و تعطیلات تابستان میلیون ها نفر زائر و مسافر از این مسیر به سمت مشهد مقدس و بالعکس تردد می کنند.

 

کد خبر 3587010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha