۱۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶

جزئیات بیشتری از فردی که درختان باغ دروس را قطع کرده است

جزئیات بیشتری از فردی که درختان باغ دروس را قطع کرده است

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران جزئیات بیشتری از فردی که درختان باغ دروس را قطع کرده در صحن شورای شهر تهران ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حقانی در پاسخ به اظهارات معاون شهردار تهران در خصوص قطع درختان باغ دروس با بیان اینکه در ایام نوروز ساخت و ساز ممنوع و قطع هرگونه درخت نیز جرم است گفت: از آنجا که صاحبان این ملک (دروس) نمی‌توانستند با خودروی سنگین تنه‌های درخت را جابه جا کنند با یک پاترول درختان قطع شده را به بیرون باغ منتقل کردند.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی درخت یک شوخی است، گفت: چند شرکت وجود دارد که برای جابه‌جایی هر اصله درخت ۱۲۰ میلیون تومان پول می‌گیرند و این شوخی است چراکه نمی‌شود بچه‌ای را ۲۰ ساله متولد کرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه من جزوی از شهرداری هستم و تشویش اذهان عمومی را قبول ندارم، تاکید کرد: فردی که اقدام به قطع درختان کرده با ۵ بادیگارد در محله تردد داشته و این در حالی است که این فرد همان درختان منطقه ۴ را قطع کرده است و باید بگویم که تعدادی هستند که به جان باغات تهران افتاده‌اند.

در ادامه این جلسه، رئیس شورای شهر تهران هم با تاکید بر اینکه مدیریت شهری حتی از قطع بی دلیل یک اصله درخت نیز  نمی گذرد، گفت: در ابتدای سال جاری گزارشی از صداوسیما پخش شد مبنی بر قطع درختان در بلوار شهرزاد که از آن به عنوان اولین اقدام عملی شهرداری در ایام نوروز پس از بیانات سخنان مقام معظم رهبری یاد شد. این مسائل که مطرح می شود مبنی بر اینکه چنین اتفاقی در زمینه فضای سبز رخ داده برای همه درست نیست.

چمران در توضیح تذکر یکی از اعضا در خصوص قطع درختان در ایام نوروز سال جاری تصریح کرد: این گزارش در حالی مطرح می شود که این مهم در اذهان عمومی شکل می گیرد که شهرداری در اول سال این کار را انجام داده در حالیکه اگر درختی قطع شده در طول سال ها رخ داده و مسیر خود را طی کرده است. هرچند که قطعا نباید قطع می شد.

وی افزود: برای یک رمپ اتومبیل که باید یک اصله درخت قطع شود جای رمپ را عوض می کنیم که این نشان دهنده حساسیت مدیریت شهری درخصوص درختان است. از همین رو هر مورد دیگری را نیز به شدت دنبال می کنیم.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در خصوص قطع درختان در سازمان بوستان ها دقت خاصی وجود دارد، ادامه داد: مدتی قبل در منطقه والفجر یکی از سازمان ها تعدادی از درختان را قطع کرد که در این راستا شورا ۸ مورد شکایت پیگیری کرد. قطع درختان بلوار شهرزاد کوچه یاراحمدی را نیز دنبال خواهیم کرد.

چمران خاطرنشان کرد: در زمینه این اتفاقی که گفته می شود در ایام نوروز رخ داده باید بگویم این اتفاق در ایام عید صورت نگرفته و از رئیس کمیته محیط زیست می خواهم با کارشناسان فضای سبز مجددا به محل بروند و گزارشی را توامان با شهرداری اعلام کنند زیرا قطع درخت مصداق کشتن آدم است و همچون یک موجود زنده است.

رئیس شورای شهر درباره پیاده راه سازی خیابان سی تیر نیز گفت: قرار نیست این مسیر پیاده راه شود بلکه طرحی قرار است اجرا شود مبنی بر آرام سازی، آن هم از این جهت که این خیابان یک قطب گردشگری است و در آن منطقه موزه و کلیسای ارتودوکس ها، معبد زرتشتیان و کلیسای حضرت مریم قرار دارد و قطب گردشگری است که با نقاط دیگر متفاوت است.

چمران همچنین درباره طرح تولید ۴۰۰هزار دستگاه جدید نیز عنوان کرد: وقتی درخصوص ورود خودروهای جدید طرح خروج خودروهای فرسوده گفته می شود، یاد صحبت های ۱۰ ساله دکتر شیبانی افتادم که این طرح را مطرح می کردند و هم در شورای دوم و هم سوم این تفکر را نیز به تصویب رساندیم.

کد خبر 3591049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha