۱۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

دستگاهها در موضوع زنان آسیب دیده اجتماعی نمره قابل قبول نمی گیرند

دستگاهها در موضوع زنان آسیب دیده اجتماعی نمره قابل قبول نمی گیرند

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم راه اندازی هرچه سریعتر مراکز بهاران تاکید کرد: دستگاهها در موضوع زنان آسیب دیده اجتماعی نمره قابل قبول نمی گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه دانشور در قالب تذکری به موضوع ساماندهی زنان آسیب دیده اجتماعی اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری های متعدد مقرر شد که دستگاههای مختلف اقدام به جمع آوری و پاک سازی و توانمندسازی زنان کارتن خواب بکنند و بر همین اساس از شهرداری خواسته شد که برنامه جامع خود را به شورای شهر ارائه دهد.

وی ادامه داد: برنامه جامع می توانست بحث زمان بندی ها، بحث زیرساخت ها و همچنین هماهنگی سایر دستگاهها را مشخص کند تا اقدام عجولانه ای صورت نپذیرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدام انجام شده نیاز به آسیب شناسی دارد، گفت: زمانی که نیروی انتظامی اقدام به جمع آوری زنان کارتن خواب کرد، شهرداری اقدام به تجهیز مرکز شفق کرد و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار داد؛ اما این ستاد پیمانکار صحیحی را برای این موضوع انتخاب نکرد.

دانشور تصریح کرد: امروز مردان در این محل تردد دارند که شرایط قابل قبولی نیست ضمن اینکه مشکلات دیگری همچون عدم رعایت بهداشت عمومی در این مرکز مشاهده شد که به صورت مکتوب به رئیس شورای شهر تهران و شهردار تهران ارائه شده است.

وی در ادامه به موضوع ورود دیرهنگام برخی از دستگاههای مرتبط با این موضوع اشاره کرد و گفت: ورود دیرهنگام بهزیستی و همچنین وزارت بهداشت مشکلاتی را در بر داشت که از آن جمله می توان به عدم تشخیص باردار بودن زنی در میان این افراد اشاره کرد که اکنون پس از گذشت زمانی مشخص شده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عملکرد دستگاههای مرتبط با موضوع انتقاد کرد و اظهار داشت: مقرر شده است که دستگاههای اجرایی گزارش عملکرد خود را نزد رهبر انقلاب ارائه کنند؛ به نظر من به عنوان نماینده مردم دستگاهها در این حوزه نمی توانند نمره قابل قبولی را دریافت کنند.

وی بر لزوم اولویت دهی به موضوع زنان تاکید کرد و اظهار داشت: موضوع زنان تنها خود زنان نیستند و بحث زایش آنها و فرزندان این افراد با توجه به ضعف قوانین وجود دارد.

دانشور بر لزوم آماده سازی سریعتر مراکز بهاران تاکید کرد و اظهار داشت: تعداد زنانی که در مرکز شفق حضور داشتند ۳۸۵ نفر بودند که با ترخیص آنها به ۱۸۵ نفر رسیده اند که با توجه به اینکه این افراد توانمند سازی نشده اند، با توجه به عدم پذیرش اجتماعی، این افراد مجددا به محل سابق خود بازگشته اند.

وی اظهار داشت: پاک نگه داشتن این افراد به مدت ۴ ماه و پرداخت هزنه های ترک اعتیاد این افراد و عدم توانمند سازی این افراد و رها کردن آنها در جایی که هیچکس منتظر آنها نیست در حقیقت اطلاف هزینه است.

کد خبر 3591454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha