۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۰۶

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین:

صادرکنندگان استان قزوین در بازارهای جدید جهانی حضور پیدا کنند

صادرکنندگان استان قزوین در بازارهای جدید جهانی حضور پیدا کنند

قزوین- سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: صادرکنندگان استان با اتکا به توانمندی های موجود و تحقق چشم انداز ترسیم شده باید بازارهی جدید جهانی را شناسایی کرده و در آن حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی درافشانی چهارشنبه شب در [gsi شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در اجرای شعار امسال باید اقدام عملی و جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه تولیدات صادرات محور نیز لازم است برای حضور بازارهای جدید برنامه داشته باشیم و بتوانیم میزان صادرات را بالا ببریم تا از قابلیت های موجود بیشترین بهره را داشته باشیم.

درافشانی تصریح کرد: برای بهبود شرایط کسب و کار می بایست همکاری دستگاههای خدمات رسان و مرتبط با این حوزه بیشتر شود تا ضمن تسریع در امور بتوان فرآیندها را سرعت بخشید.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: راه اندازی پنجره واحد در استان با هدف تسریع در امور صادرکنندگان و واردکنندگان کالا انجام شده و با رفع نقایص موجود امیدواریم روند کارها بهبود یابد و تجار راضی شوند.

وی اظهارداشت: با به روز کردن آمارها لازم است شرایط را سنجیده و برای بهبود وضعیت موجود اقدام کنیم و فعالیتها روزه پیشرفت باشد تا کاری مغفول نماند.

درافشانی گفت: وضعیت بیکاری در استان قزوین از میانگین کشوری بالاتر است و این موضوع ایجاب می کند برنامه ریزی ما برای تحقق سهم اشتغال جدی باشد تا بتوانیم چشم انداز تعریف شده را عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: با تاکید استاندار قرار است قزوین به عنوان پایلوت در حوزه اقتصاد مقاومتی تعیین شود که این کار نیازمند عزم جدی مسئولان و تلاش شبانه روزی است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: کارگروههای تخصصی باید وضعیت بهبود فضای کسب و کار را پیگیری کنند تا روند استقرار پنجره واحد با رفع مشکلات کنونی به صورت کارآمدی در خدمت تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالا باشد.

حسین زکی زاده مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین هم گزارزشی از وضعیت اقتصادی استان، صادرات، واردات، بیکاری و اشتغال در استان ارائه کرد.

کد خبر 3598326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha