۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۱۱

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

توسعه همكاری های منطقه ای وبین المللی؛ راه مقابله باقاچاق مواد

توسعه همكاری های منطقه ای وبین المللی؛ راه مقابله باقاچاق مواد

در دیدار دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشورمان و رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر اوكراین، كلیات مربوط به یادداشت تفاهم همكاری های دو كشور، در زمینه مبارزه با مواد مخدر نهائی شد.

به گزارش  خبرگزاری مهر در سند مذكور زمینه همكاری های دو كشور در تمامی زمینه های مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها و همچنین جلوگیری از انحراف پیش سازهای آن، از جمله پیشگیری، درمان معتادان، كاهش آسیب های ناشی از اعتیاد، برنامه های اموزشی ، تبادل اطلاعات و تجربیات ، مبارزه با پولشوئی و مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، پیش بینی شده و لحاظ شده است.

رحمانی فضلی در این دیدار، با اشاره به ماهیت فراملی معضل جهانی مواد مخدر تاكید كرد: مهمترین ركن موفقیت كشورها در قبال معضل مواد مخدر، توسعه و گسترش همكاری های منطقه ای و بین المللی و مشاركت تمامی كشورهای جهان در این كارزار است

رئیس آژانس ملی مبارزه با مواد مخدر اوكراین نیز، ضمن تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، خواهان انتقال تجربیات كشورمان به اوكراین بود كه این امر مورد موافقت دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشورمان قرار گرفت.

همچنین در این دیدار، مقامات ایران و اوكراین ، موافقت كردند تا همكاری های دوجانبه در جهت تهیه و تولید داروهای درمان اعتیاد ، پس از طی تشریفات قانونی آن آغاز شود.

کد خبر 3604966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha