۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲

فروردین‌ماه امسال؛

صادرات منطقه ویژه پارس جنوبی ۵۱ درصد افزایش یافت

صادرات منطقه ویژه پارس جنوبی ۵۱ درصد افزایش یافت

بوشهر - مدیرکل گمرك منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: صادرات این گمرک در فروردین‌ماه اسمال ۵۱ درصد افزایش یافت.

خداداد رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نقش مهم در صادرات کشور دارد و در سال گذشته و همچنین فرودین ماه امسال شاهد افزایش صادرات در این گمرک هستیم.

وی از صادرات دو میلیون و ۸۷۷ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۲۱ میلیون دلار طی فروردین‌ماه امسال از گمرک منطقه ویژه پارس خبر داد و اضافه کرد: این میزان صادرات بیانگر افزایش ۵۱ درصدی وزن و افزایش هشت درصدی ارزش کالاهای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

مدیرکل گمرك منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد از کالاهای صادراتی این گمرک را میعانات گازی تشکیل می‌دهند که سهم میعانات گازی از نظر ارزش نیز در بین صادرات این گمرک ۴۱ درصد است.

وی بیان کرد: بعد از میعانات گازی، مهمترین کالاهای صادراتی این گمرک شامل پلی‌اتیلن سبک و سنگین، بوتان، پروپان، بوتن یک، مونو و دی اتیلن گلایکول است.

رحیمی افزود: از دیگر محصولات صادراتی این منطقه می‌توان به بوتادین یک و سه، متانول، جامبوواکس، پارازایلین، اورتوزایلین، پلی پروپیلن، استایرن مونومر، هوی‌اند، سازه‌های فلزی، نفتا، گاز آمونیاک، کود اوره، رافینیت و سیمان پورتلند اشاره کرد.

مدیرکل گمرك منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی صادرات میعانات گازی، گفت: در مدت یاد شده یک‌میلیون و ۳۳۸ هزار تن میعانات گازی به ارزش۵۴۰ میلیون و ۵۷۶ هزار دلار از طریق این گمرک صادر شده است.

وی ادامه داد: طی فروردین‌ماه امسال ۱۰ هزار و ۲۴۵ تن كالا به ارزش بیش از ۱۱۳ میلیون و ۶۱ هزار دلار از طریق گمرك منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده که از نظر وزن ۴۲ درصد و از حیث ارزش ۷۲ درصد افزایش دارد.

کد خبر 3615647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha