۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۲۴

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تجهیز ۶۴ پژوهشسرا به آزمایشگاه نانو/ توجه دانش آموزان به فناوری

تجهیز ۶۴ پژوهشسرا به آزمایشگاه نانو/ توجه دانش آموزان به فناوری

وزیر آموزش و پرورش گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای همکاری با آموزش و پرورش از ۶۴ پژوهشسرا جهت تجهیز شدن به آزمایشگاه نانو حمایت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم به عنوان اولین رویداد دانش آموزی جایزه مصطفی(ص ))گفت: مسابقه نور ابن هیثم برای دانش آموزان دستاوردهای زیادی داشته است اما مهمترین آن رسیدن به خودباوری در انجام کارهای علمی است.

وی افزود: مسابقه نور ابن هیثم در برانگیختن روحیه خودباوری دانش آموزان بسیار تاثیر گذار بوده است و در این راه معلمان همواره هدایتگر آنان بوده اند. 

فانی گفت: حدود ۱۰ هزار دانش آموز در این مسابقه شرکت کردند و با وسایل اولیه و مقدماتی نسبت به پدیدآوردن این آثار کوشا بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نوآوری یکی دیگر از دستاوردهای مسابقه ابن هیثم است، اظهار داشت: وقتی دانش آموزی زیر نظر هدایت معلمان و مربیان به مطلب جدیدی دست پیدا می کند و از درون آن نوآوری و خلاقیت به وجود می آید و سپس مبنایی برای دانش بنیان بودن فعالیت ها خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پرسشگری و پژوهشگری از دستاوردهای این جشنواره است و وزارت آموزش و پرورش از این فعالیت خوشحال است.  

به گفته فانی، به طور قطع در ادامه این حرکت شاهد حضور دانش آموزان بیشتر و فعالیت های قوی تر خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت پژوهشسراهای دانش آموزی از سال ۱۳۸۲ در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: تا کنون در ۵۰۰ منطقه آموزشی کشور، پژوهشسراهای دانش آموزی فعال شده است.

وی با بیا اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری نزدیکی با آموزش و پرورش دارد،گفت: در دولت یازدهم، سیاست آموزش و پرورش، توسعه مشارکت با سایر دستگاهها بوده است که در این راستا با معاونت علمی هم همکاری هایی داشته است.

به گفته وی،  پژوهشسراها مکان هایی هستند برای آنکه دانش آموزان عملا تحقیق کنند، نوآوری داشته باشند، آزمایشاتی انجام دهند.

فانی ادامه داد: مدارس سمپاد، مدارس نمونه دولتی و مدارس دولتی در کنار پژوهشسراها فعالیت داشته و دارند. 

وی با بیان اینکه معلمان نقش آفرینان اصلی تحول هستند اظهار داشت: همچنین تجهیز ۶۴ پژوهشسرا به آزمایشگاه نانو از دیگر خدماتی است که معاونت علمی و فناوری در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.

به گفته وزیر آموزش پرورش، در تقویت و تجهیز ۵۰۰ پژوهشسرا شاهد همکاری خوب این معاونت بوده ایم.

وی افزود: فناوری های نو را برای دانش آموزان در پژوهشسراها با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 3617871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha