۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۲۶

در گفتگو با مهر مطرح شد:

کشتی ایران در المپیک به سوریان نیاز داشت/ وفاق ملی مردم جواب داد

کشتی ایران در المپیک به سوریان نیاز داشت/ وفاق ملی مردم جواب داد

دبیر فدراسیون کشتی معتقد است وجود سوریان در کاروان ورزشی ایران در المپیک لازم بود که خوشبختانه این خواسته مهم با کسب سهمیه توسط او محقق شد.

حمید بنی تمیم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کشتی فرنگی ایران در المپیک به سوریان نیاز داشت، گفت: حمید پس از چند بار ناکامی در کسب سهمیه المپیک نیاز به حمایت و بازگشت به همان روحیه و جنگندگی همیشگی داشت که خوشبختانه این شرایط با حمایت های همه جانبه اهالی ورزش، هنرمندان و آحاد مردم به خوبی فراهم شد.

وی تصریح کرد: نابغه کشتی فرنگی ایران و جهان با تکیه بر همین حمایت ها توانست در نهایت توقعات مردم را برآورده کرده و همان سربازی شود که همیشه برای کشورمان افتخارآفرینی کرده است. مطمئنا این موفقیت نتیجه حمایت و همدلی و وفاق مردم ایران با قهرمان ملی‌شان بود که به بهترین شکل در رقابتهای گزینشی ترکیه جواب داد و به بار نشست.

دبیر فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا کشتی های قابل توجه سوریان در ترکیه نویدبخش روزهای طلایی در المپیک خواهد بود یا خیر، گفت: حمید در گزینشی ترکیه به این شوک مثبت نیاز داشت و همه دیدیم تمامی حریفان خود را در حدود یک دقیقه ابتدایی کشتی شکست داد و حتی یک امتیا به انان نداد.

وی افزود: مطمئنا سوریان می تواند در این فرصت سه ماهه تا المپیک با یک ریکاوری و تمرین برنامه ریزی شده و منسجم به روزهای اوج خود برسد و هیچ بعید نیست بتواند با ادامه همین روند، دوباره خاطرات طلایی المپیک لندن را رقم بزند.

بنی تمیم در خاتمه گفت: حالا که بار سنگینی از دوش سوریان برداشته شده ما نیز باید همچنان از پرچمدار کشتی فرنگی ایران در المپیک حمایت کنیم تا او همچون همیشه با آمادگی روحی و روانی مطلوبی عازم بازیهای المپیک ریو شود.

حمید سوریان پس از ناكامی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس و سپس رقابتهای گزینشی قزاقستان و مغولستان، تنها یك فرصت دیگر برای كسب سهمیه المپیك داشت كه روز گذشته توانست در رقابتهای گزینشی استانبول،‌ طلسم این ناكامی را بشكند و تنها سهمیه باقیمانده المپیك در وزن ۵۹ کیلوگرم را نصیب كشتی فرنگی ایران كند.

کد خبر 3618029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرتضی مطلبی ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
      0 0
      واقعا خسته نباشی سر فرازمون کردی حمید