۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸

نوری‌اسکویی به مهر گفت:

«روز انیمیشن» در جشنواره کن برپا می‌شود/ نمایش ۹ اثر ایرانی

«روز انیمیشن» در جشنواره کن برپا می‌شود/ نمایش ۹ اثر ایرانی

عضو شورای برنامه‌ریزی «روز انیمیشن» جشنواره کن ۲۰۱۶ از حضور ۹ انیمیشن کوتاه ایرانی در این دوره از جشنواره خبر داد.

علی نوری اسکویی انیمیشن‌ساز و عضو هیات مدیره انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران (آسیفا ایران) که در حال حاضر در جشنواره فیلم کن در فرانسه حضور دارد به خبرنگار مهر گفت: در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ برای نخستین بار مراسم «روز انیمیشن» تدارک دیده شده که من نیز از اعضای شورای برنامه‌ریزی این مراسم بودم.

وی افزود: من چون عضو هیات مدیره انجمن آسیفای ایران هستم تمام تلاشم را  برای حضور هرچه بیشتر آثار ایرانی در این رویداد انجام دادم و بر این اساس ۹ انیمیشن کوتاه ایرانی در «روز انیمیشن» جشنواره کن ۲۰۱۶ به نمایش درمی‌آید.

نوری اسکویی انیمیشن‌های ایرانی حاضر در جشنواره کن را اینگونه معرفی کرد: «پسرک» به کارگردانی مونا شاهی، «مرد پروانه‌ای» به کارگردانی امیر مهران، «مال من است» به کارگردانی مریم کشکولی نیا، «درخت» به کارگردانی ساره شفیع پور، «من و زنم و گاومون» به کارگردانی آزاده معزی، «راه حلی برای یک مساله ساده» به کارگردانی بهزاد فراهت، «عروسک گمشده» به کارگردانی معین صمدی، «وزن بودن» به کارگردانی حمید بهرامی و «وقتی درخت» به کارگردانی سارا خلیلی عناوین آثاری است که در «روز انیمیشن» جشنواره کن به نمایش در می‌آید. همچنین انیمیشن «پشت دروازه‌های بهشت» به کارگردانی بنده نیز با عنوان مطرح ترین پروژه در حال تولید خاورمیانه مورد تقدیر اعضای هیات انتخاب قرار گرفت.

این عضو آسیفای هالیوود همچنین با اشاره به این نکته که این انیمیشن‌ها همگی به سفارش جشنواره جهانی «هنر مقاومت» ساخته شده‌اند، گفت: در جشنواره کن امسال با وجودیکه از تمام کشورهای صاحب سبک در انیمیشن آثاری حضور دارد، اما بیشترین انیمیشن‌های کوتاه ایرانی هستند. این آثار پیش‌تر در جشنواره‌های مختلفی به نمایش درآمده و جوایزی را نیز به خود اختصاص داده بودند.

کارگردان انیمیشن سینمایی «پشت دروازه‌های بهشت» به طراحی بازاری برای حضور طرح‌های انیمیشن‌های در حال ساخت ایرانی نیز اشاره کرد: در جشنواره کن امسال بازاری نیز طراحی شده تا طرح‌های انیمیشن در مرحله پیش‌تولید یا در حال ساخت ایرانی بتوانند سرمایه‌‌های خارجی را جذب کنند.

نوری اسکویی در پایان گفت: روز هجدهم ماه می برابر با چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت «روز انیمیشن» در کن برگزار می‌شود و فیلم‌ها به نمایش درمی‌آیند. در انتهای همان روز نیز آثار برگزیده مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

کد خبر 3655757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha