۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱

فرماندار کرج:

احزاب در کرج برای ایجاد یک هویت مشترک «کرجی» تلاش کنند

احزاب در کرج برای ایجاد یک هویت مشترک «کرجی» تلاش کنند

کرج - فرماندار کرج از احزاب فعال در شهرستان کرج خواست برای ایجاد یک هویت مشترک «کرجی» تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فرمانداری کرج، اعضای حزب اعتدال و توسعه کرج، صبح چهارشنبه با فرماندار کرج دیدار و گفتگو کردند، محمد تقی ایرانی، فرماندار کرج در این دیدار، ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت احزاب برای توسعه سیاسی جامعه، گفت: از احزاب به عنوان چرخ دنده های دموکراسی نام برده شده، به طوری که احزاب، بازوان اجرایی توانمندی برای حکومت ها هستند که می توانند با سازمان دادن آراء و دیدگاه های مختلف، مسیر جامعه را به سوی توسعه هموار کنند.

ایرانی اضافه کرد: احزاب، خواسته ها و مطالبات بحق افراد جامعه را از مجرای جریانی سازمان یافته به گوش مسئولان می رسانند و برای تحقق این خواسته ها از مسیر صحیح و قانونی اقدام می نمایند.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت احزاب برای اداره کشور بر مبنای عقلانیت، تاکید کرد: اگر می خواهیم کشور بر مبنای عقلانیت اداره شود، باید فعالیت احزاب به صورت سازمان یافته و بر پای مشارکت مردم انجام پذیرد.

فرماندار کرج با تاکید بر نقش آموزش در احزاب گفت: احزاب  باید با آموزش اعضای خود، آستانه تحمل افراد و گروه های سیاسی را برای نقدپذیری بالا ببرند چرا که تنها از مجرای آموزش می توان احترام به عقاید و آراء دیگران را در افراد نهادینه کرد.

ایرانی گفت: آموزش های حقوق و تکالیف شهروندی، حقوق بین الملل و سایر موضوعات نظیر حقوق زنان و کودکان و ... اگر در قالب فعالیت احزاب به مردم آموزش داده شود، می تواند موجب رشد آگاهی در جامعه گردد.

بنیان اقتدارحزب به مردم نهاد بودن آن بستگی دارد

فرماندار کرج در ادامه به نقش بنیان مردم نهاد حزب در توانمندی و پایدار بودن آن تاکید کرد و گفت: اگر حزبی برخاسته از اراده مردم و با هدف توسعه کشور تشکیل شود، بدون شک هرگز دچار افراط و تفریط نشده و به اندازه جایگاه مردمی اش در قدرت سیاسی سهم خواهد داشت.

ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود به چرخش نخبگان به عنوان یکی از مهمترین عوامل توسعه جامعه اشاره کرد و گفت: چرخش نخبگان موجب شایسته سالاری، بروز خلاقیت ها و ایده های نو می شود که در نهایت رشد و توسعه جامعه را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: همانطور که در جامعه بر عدالت اصرار داریم، باید بر چرخش نخبگان نیز اصرار داشته باشیم.

فرماندار کرج همچنین حضور احزاب در کرج را یکی از مهمترین عوامل اثرگذار در ایجاد هویت مشترک بومی در این کلان‌شهر ارزیابی کرد و گفت: برخلاف آنچه از سوی برخی سیاه نمایی می شود، کرج شهر بی هویتی نیست، بلکه به واسطه حضور اقوام مختلف از کشور، شهری پرهویت است که باید این هویت های گوناگون به یه گفتمان مشترک تحت عنوان هویت «کرجی» برسند.

وی اضافه کرد:  احزاب می توانند با تاکید بر نقاط قوت و ویژگی های کلان‌شهر کرج، درک و گفتمان مشترکی برای هویت سازی این شهر  ایجاد کنند که در نهایت موجب انسجام و وحدت بیش از پیش اقوام مختلف در کرج می گردد.

ایرانی، تاکید کرد: همه گروه های فعال مدنی، باید در مقابل سیاه نمایی های نا آگاهانه برخی افراد، بایستند و اجازه ندهند چهره این شهر که یکی از مهمترین و اثرگذارترین کلان‌شهرهای کشور است، خدشه دار شود.

وی در پایان ارائه آمارهای نادرست از وضعیت آسیب های اجتماعی در کرج را یکی از بی اخلاقی ها برای سیاه نمایی کرج دانست و تاکید کرد: این وظیفه نهادهای مدنی است که با ارائه تصویر صحیح از شهر، مانع از آسیب دیدن هویت این کلان‌شهر شوند.

کد خبر 3655791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha