۲۲ مرداد ۱۳۸۵، ۱۴:۵۳

دبيركل حزب جوانان ايران اسلامي در گفت وگو با "مهر":

لايحه نظام جامع انتخابات مغاير قانون اساسي و به دور از عدالت است

مهدي عليخاني گفت: لايحه نظام جامع انتخابات همانطور كه حقوق دانان نيز اعلام كرده اند مغاير با مفاد قانون اساسي است.

مهدي عليخاني در گفت و گو با خبرنگار سياسي "مهر"، در خصوص لايحه نظام جامع انتخاباتي كه از سوي وزارت كشور به دولت ارائه شده است، گفت: اين لايحه به رفع ابهامات موجود در قانون كمك نمي كند بلكه به ابهامات موجود دامن مي زند.

اين فعال سياسي اين لايحه را ضد عدالت و توليد كننده رانت دانست و افزود: اين لايحه از سوي دولتي ارائه شده كه مدعي است از بطن مردم است و وامدار هيچ گروه و جرياني نيست، در حالي كه بر اساس اين لايحه هر فردي كه بخواهد در انتخابات رياست جمهوري كانديدا شود وامدار برخي از مقامات خواهد شد و اين موضوع جز تنزل مقامات كشور چيز ديگري نيست.  

دبيركل حزب جوانان ايران اسلامي با تاكيد بر اينكه همزماني انتخابات آتي مي تواند موجب افزايش مشاركت مردمي شود، تصريح كرد: مشاركت بالاي مردم به تناسب انتخابات هم بستگي دارد لذا در همزماني انتخابات شوراها و مجلس خبرگان تناسبي ديده نمي شود.

عليخاني با اشاره به اينكه حزب جوانان ايران اسلامي براي حضور در انتخابات آتي از نظر مجمعين حمايت خواهد كرد، اظهار داشت: در انتخابات خبرگان در قالب جبهه اصلاحات از مجمعين پيروي خواهيم كرد و در خصوص شوراها نيز بايد ببينيم ائتلاف ها چه شكلي پيدا مي كند.

وي با اشاره به اينكه تمركز اصلي حزب جوانان ايران اسلامي بر مبحث شوراهاست، گفت: اكنون وضعيت بلاتكليفي از سوي دولت به احزاب در خصوص زمان برگزاري انتخابات تزريق مي شود لذا اين موضوع احزاب را در برنامه ريزي ها دچار مشكلاتي مي كند.

دبيركل حزب جوانان ايران اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: اصلاح طلبان در بحث خبرگان طبيعتا به جمع بندي واحدي خواهند رسيد.

کد خبر 366145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha