۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲

با هدف کاهش تلفات انرژی؛

۱۲۰۰ کیلومتر شبکه مسی در اردبیل به کابل خودنگه‌دار تبدیل شد

۱۲۰۰ کیلومتر شبکه مسی در اردبیل به کابل خودنگه‌دار تبدیل شد

اردبیل- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در راستای کاهش تلفات انرژی طی یک سال گذشته هزار و ۲۰۰ کیلومتر از شبکه هوایی مسی در استان به کابل خود نگه‌دار تبدیل شده است.

علیرضا علیزاده بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی طرح‌های کنترل و کاهش تلفات انرژی به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر ۱۳ درصد از انرژی برق در استان اردبیل تلف می‌شود.

وی افزود: کاهش سالانه تلفات در دستور کار اداره برق است و سال گذشته با اقدامات مختلف توانستیم تلفات را یک درصد کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تبدیل کابل‌های مسی به خود نگه‌دار را یکی از اقدامات مؤثر عنوان و اضافه کرد: این طرح توانسته در کاهش سرقت انرژی و افزایش پایداری شبکه مؤثر باشد.

علیزاده در عین حال به جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز برق و تبدیل آن به انشعاب دائم نیز اشاره کرد و متذکر شد: انشعاب غیرمجاز یکی از مهم‌ترین عوامل تلفات انرژی است.

وی تعویض کنتورهای معیوب و قدیمی را به کنتورهای دیجیتال، کاهش طول شبکه فشار ضعیف، بازدید انشعابات و نصب کنتور مرجع و خازن را از دیگر اقدامات مدیریت تلفات انرژی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به تداوم برنامه‌ها در سال جاری متذکر شد: در نظر داریم در سال جاری تلفات انرژی را دو درصد کاهش داده و به ۱۱ درصد برسانیم.

کد خبر 3667992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha