رایزنی لاوروف و کری در مورد امکان عملیات مشترک علیه «جبهه النصره»

رایزنی لاوروف و کری در مورد امکان عملیات مشترک علیه «جبهه النصره»

وزیر خارجه روسیه و همتای آمریکایی اش در تماسی تلفنی امکان عملیات مشترک علیه گروه های تروریستی در سوریه از جمله گروه تروریستی «جبهه النصره» را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد که سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی در گفتگویی تلفنی ضرورت اتخاد تدابیر مشترک علیه گروه تروریستی موسوم به «جبهه النصره» و دیگر گروه های تروریستی در سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه روسیه، اوضاع سوریه بویژه نیاز به اقدام مشترک علیه گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی محور این گفتگو بوده است. ضمن اینکه موضوع صلح فلسطین نیز بین دو طرف مورد بحث قرار گرفت.

«سرگی شویگو» وزیر دفاع روسیه پیش از این ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا را به همکاری با روسیه از ابتدای ۲۵ ماه می به منظور انجام حملات هوایی علیه جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی در سوریه فراخوانده بود.

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو حق دارد از ابتدای ۲۵ ماه می به شکل یک جانبه حملات هوایی را علیه مواضع گروه های تروریستی که به آتش بس در سوریه نپیوسته اند انجام دهد.

پنتاگون اعلام کرده بود که ارتش آمریکا هیچ طرحی برای انجام عملیات مشترک با روسیه ندارد.

 

 

 

کد خبر 3675027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha