۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

بزرگ‌ترین معضل کشور اقتصاد است/ بالا رفتن آمار بیکاری

بزرگ‌ترین معضل کشور اقتصاد است/ بالا رفتن آمار بیکاری

بروجرد - نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین معضل کشور را مشکلات اقتصادی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علاالدین بروجردی در جشنواره تجلیل از ۲۰۰  دانش آموز بروجردی و جمعی از خیرین مدرسه ساز با اشاره به نقش تعلیم و تربیت و آموزش اظهار داشت: امروزه که شاهد پیشترفت دنیا در همه زمینه ها هستیم باید بیش از هرچیز به فکر تعلیم و تربیت صحیح نسل آینده ای باشیم که قرار است با دهکده جهانی در ارتباط باشند.

وی عنوان کرد: خدا را شاکریم که در این شرایط که دولت در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی و مبارزه با تحریم هاست، افراد خیر با دادن سرمایه و اعتبارات در ساخت و ساز و عمران مدارس و مراکز بهداشتی تا حدودی از دغدغه های دولت کاسته اند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی پرداخت یارانه و حقوق به کارمندان را یکی از مهمترین عللی برشمرد که دست دولت را در سرمایه گذاری و ساخت و ساز پروژه های عمرانی بسته و تا حدودی در این بخش یاری خیرین را می طلبد.

بروجردی از مشکلات اقتصادی کشور به عنوان یکی از بزرگترین معظلات یاد کرد و افزود: این موضوع باعث محدودیت های فراوانی در بخش دولتی و بالا رفتن آمار بیکاری در کشور شده و ما امیدواریم با توافقات صورت گرفته در برجام و رفع تحریم تا حدودی از این فشارها کاسته شود.

وی گفت: در این شرایط باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و تبدیل استعدادهای بالقوه به توانمندیهای بالفعل زمینه را برای رشد و پیشرفت کشور فراهم کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به بالا بودن سطح بیکاری در بروجرد از راه اندازی و رونق دادن به منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در جلسه ای با حضور استاندار لرستان و با مشارکت سرمایهگذاران خارجی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد چندین هزار شغل در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.

بروجردی عنوان کرد: اشتغالزایی و استفاده از تجارب کسب شده در زمینه فعالیت های اقتصادی می تواند در چنین شرایط حساسی برای افزایش تولید و بهره وری و رفع معظل بیکاری باعث پیشرفت شود.

وی افزود: همان ظور که ملت ایران مظلومانه در دوران دفاع مقدس با دنیا جنگید، امروز هم مظلومانه در برابر جنگ اقتصادی دشمن استوار ایستاده اند و ثمره این ایستادگی رفع همه مشکلات در آینده ای نزدیک خواهد بود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از توانمندی های ملی حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی بوده و این می تواند زمینه ساز تحقق شعاری باشد که از سوی مقام معظم رهبری برای امسال انتخاب شد.

کد خبر 3675249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha