۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰

۳۰نفر از طلاب حوزه علمیه قزوین از کشتارگاه صنعتی دام بازدید کردند

۳۰نفر از طلاب حوزه علمیه قزوین از کشتارگاه صنعتی دام بازدید کردند

قزوین- ۳۰ نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی از کشتارگاه صنعتی دام استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ۳۰ نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین ظهر یکشنبه با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی با نحوه نظارتهای شرعی وبهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه آشنا شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی قزوین در جریان این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از وظایف دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی نظارت شرعی بر ذبح دام وطیور در کشتارگاههاست، که در همین راستا روحانیون پس از آموزشهای مربوطه به عنوان ناظر شرعی کشتارگاه بصورت تمام وقت در کشتارگاه حضور داشته وحلیت گوشت دام وطیور را در صورت احراز شرایط شرعی ذبح، تایید می کنند.

حجت الاسلام علی بهادری افزود: براساس هماهنگی های به عمل آمده توسط حوزه علمیه قزوین جمعی از اساتید وطلبه های حوزه علمیه قزوین صبح امروز با حضور در کشتارگاه دام از نزدیک در جریان نحوه نظارتهای شرعی وبهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه قرار گرفتند.

وی همچنین اخذ کد حلال در کشتارگاهها را برای صادرات گوشت دام وطیور به کشورهای مسلمان  الزامی دانست و افزود: یکی از کشتارگاههای صنعتی دام قزوین در مراحل پایانی اخذ کد حلال است.

 

کد خبر 3677020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha