۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۹

آیت‌الله ایمانی:

مقابله با جنگ نرم دشمن در حال حاضر همان جهاد کبیر است

مقابله با جنگ نرم دشمن در حال حاضر همان جهاد کبیر است

شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امروز مقابله با جنگ نرم دشمن همان جهاد کبیر است که مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت آن تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با بیان اینکه مسلمانان همواره باید در مقابل نظام استکبار ایستادگی کنند، تاکید کرد: استعاله شدن و فرو رفتن در نظام استکبار کاری اشتباه است که مسلمانان باید از آن خودداری کنند و فرد مسلمان باید از اسلام آمریکایی که دو لبه قیچی آن اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی است، به سمت اسلام ناب حرکت کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: جهاد کبیر امروز همان مقابله با جنگ نرم است که مقام معظم رهبری ضرورت آن را بارها یادآور شده‌اند، جهاد در مقابل قتل عام و نفوذ فرهنگی دشمن. متاسفانه امروز دشمن حتی به خانه برخی از رزمندگان و خوبان دشمن هم کرده است. ما باید حداکثر استفاده را از ابزارهای پیشرفته امروز برای مقابله با دشمن داشته باشیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی بزرگ کشور، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و ... که پژوهشکده‌های فرهنگی راه انداخته‌اند باید تحقیق کنند که به چه دلیل سبک زندگی غربی در جامعه ما نفوذ پیدا کرده و ما از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته‌ایم که این همان ولنگاری فرهنگی است.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه روزنامه گاردین اعلام می‌کند که ۸۰ درصد کاربران تلگرام در دنیا ایرانی هستند، تاکید کرد: این موسسه کاربران ایرانی را به عنوان یک سرمایه برای انلگیسی‌ها عنوان می‌کند؛ چرا که رئیس این تلگرام انگلیسی‌ها هستند و دفتر آن نیز در اسرائیل است. امروز نیازمند همان جهاد کبیر هستیم که تا روز قیامت نیز ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه برخی از مسئولان کشور می‌خواهند با نظام سلطه کنار بیایند، گفت: اشتباه است که برخی مسئولان می‌گویند ما می‌توانیم با نظام سلطه در حالت ۵۰ به۵۰ کنار بیاییم؛ چرا که آمریکا اساس اسلام را قبول ندارد و به دنبال نابودی انقلاب اسلامی است.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: در این جا تکلیف نخبگان، محققان، حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان سنگین‌تراست؛ چرا که باید نسل جوان را حفظ کنند و آنها را به جلو حرکت دهند.

وی افزود: همه نخبگان جامعه باید در عرصه شبکه مجازی حضور داشته باشند و با الفبای قابل فهم جوانان، مطالب را بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس جهاد سازندگی گفت: جهاد سازندگی بنا به دستور امام (ره) فعالیت خود را آغاز کرد که بعدها به صلاحدید نمایندگان با کشاورزی ادغام شد و جهاد کشاورزی شکل گرفت تا شاهد حرکت جهادی در عرصه کشاورزی باشیم.

آیت الله ایمانی ادامه داد: امروز کشاورزی برابر با بالا رفتن تولید ملی است و کشاورزی عرصه گسترده اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: آنچه که در این بخش باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، تطبیق مباحث کشاورزی با شرایط امروز است که با توجه به برنامه‌هایی که از جهاد کشاورزی فارس به من اعلام شده، اگر آنها را بر روی زمین پیاده کنیم، بسیار موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: اقلیم فارس به گونه‌ای است که باید برنامه‌های کشاورزی با آموزش‌های لازم در زمین پیاده شود.

آیت‌الله ایمانی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که کشاورزی استان فارس نیز مانند صنعت دچار مشکل شود.

کد خبر 3688079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha