۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۷:۳۵

مدیر کل اقتصادی استانداری کرمانشاه خبر داد:

برگزاری کارگروه توسعه سرمایه گذاری در سفر هیئت دولت به کرمانشاه

برگزاری کارگروه توسعه سرمایه گذاری در سفر هیئت دولت به کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر کل اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه کارگروه توسعه سرمایه گذاری به ریاست رئیس جمهور یا معاون اول ایشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دارابی شامگاه شنبه در نشستی که با محوریت بررسی اولویت‌های استان در سفر ریاست جمهوری، با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های کلیدی استان در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه به به ۲۴۱۸ میلیارد تسهیلات بانکی نیاز دارد.

مدیر کل اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: ۱۳۰۰میلیارد سرمایه ثابت و ۱۱۰۰ میلیارد سرمایه در گردش و در مجموع برای همه پروژه ها و پروژه های پالایشگاه و پتروشیمی ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تسهیلات مورد نیاز ما است.

دارابی بیان کرد: افزود: از محل کمک فنی و اعتباراتی ۷۰۰ میلیارد تومان شامل استان می شود که امیدواریم در سفر هیئت دولت تخصیص یابد.

وی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور کارگروه توسعه سرمایه گذاری به ریاست رئیس جمهور یا معاون اول ایشان برگزار می‌شود و در این کارگروه دولت سخنگو نیست بلکه باید مشکلات بخش های مختلف توسط نمایندگان مربوطه مطرح شود.

دارابی ایجاد شهرک مشاغل صنفی، طرح احداث سایت جدید نمایشگاه بین المللی، رفع مشکل ۱۲ هتل در مسیر کرمانشاه به قصر که گرفتار مشکلاتی هستند، توسعه خوشه فناورانه و توسعه کسب و‌ کار فناورانه از دیگر پروژه های پیشنهادی ما در سفر هیئت دولت برای حمایت است.

۱۸ درصد مهاجرت‌ها از استان کرمانشاه به دلیل گرایش به تحصیلات عالیه است

نماینده سازمان نظام مهندسی در این نشست اظهار کرد: ۱۸ درصد مهاجرت‌ها از استان کرمانشاه به خاطر گرایش به تحصیلات عالیه است.

وی گفت: ۴ هزار فارغ التحصیل بیکار در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس داریم و حاشیه بیکاری در رشته کشاورزی به مقطع دکتری هم رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: یک سوم بار آموزشی استان بر دوش دانشگاه آزاد است و با وجود مشکلات توانستیم با مدیریت هزینه‌ها جزو ۸ استان برتر کشور باشیم.

نوذر قنبری با تاکید بر لزوم توجه به هم افزایی در استان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه از دانشجویان ۲۷ میلیارد بستانکاری دارد و این دانشجویان هیچ پولی برای پرداخت شهریه ندارند.

وی افزود: بیشترین بار فرهنگی  را دانشگاه آزاد متحمل شده و طی ۲ و نیم سال اخیر نیز عملکرد خوبی داشتیم.

قنبری بحث مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در سرمایه گذاری را قابل تامل دانست و گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی این دانشگاه از درخواست‌ها ما از دولت است.

توجه به ظرفیت ایجاد پایانه صادرات گل و گیاه در کرمانشاه

وی بیان کرد: در بحث گردشگری، صنایع پتروشیمی می‌توان از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرد.

رسیدگی به دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی، دانشکده فناوری اطلاعات، انسجام میان دستگاه‌های اجرایی، توجه به سد بیستون، و انجام مطالعات استراتژیک برای احیای کرمانشاه، توجه به پروژه‌هایی همچون آبشوران، بافت فرسوده، رودخانه قره سو، ایجاد مراکز آزمایشگاهی در مسائل عمرانی، توجه به موسسات خصوصی و غیرانتفاعی آموزشی در کنار دانشگاه‌های دولتی، توجه به بحث انرژی خورشیدی در نقاط خاصی از استان از مباحث مورد تاکید در این نشست بود.

یکی از مباحثی که در این نشست مطرح شد عدم گردش مالی شرکت‌های بیمه‌گر در استان بود به عبارت دیگر شرکت‌های بیمه مرکز اجازه گردش مالی بیمه‌ای در استان را نمی‌دهند و در بورس نیز این وضعیت حاکم است که نیازمند توجه دولت می‌باشد.

ایجاد پایانه صادرات گل و گیاه و یا محصولات کشاورزی به عنوان نیاز اساسی غرب کشور از دیگر طرح‌های ذکر شده در این نشست بود.

کد خبر 3689381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha