۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱

در نمایشگاه قرآن عرضه شد؛

اولین تفسیر روایی اهل بیت(ع) از قرآن

اولین تفسیر روایی اهل بیت(ع) از قرآن

«تفسیر مطلع الانوار»، اولین تفسیر روایی اهل بیت(ع) از قرآن تألیف «دکتر سید عادل نادرعلی» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید عادل نادرعلی، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه در حوزه علوم دینی و قرآنی گفت: «تفسیر مطلع الانوار»، یکی از کامل ترین تفاسیر کل قرآن است که به صورت ده جلدی در پنج مجلد به چاپ رسیده است.

وی در توضیح جمع آوری ده جلد در پنج مجلد افزود: اصرار در پنج مجلد به یمن پنج تن آل عبا بوده و به همین مناسبت اولین صفحه هرجلد به نام یکی از پنج تن مزین شده است. جلد اول با نام مبارک خاتم الأنبیا(ص) و جلد آخر با نام امام حسین(ع) زینت یافته است.

این پژوهشگر و مفسر علوم دینی و قرآنی در ادامه خاطر نشان کرد: مطلع الانوار، تفسیر روایی است. بدین معنا که آیات قرآن با روایات اهل بیت تفسیر شده است و به دلیل اینکه فرمایشات اهل بیت، نور است، به نوعی این کتاب مجموع نورها و در واقع سرچشمه نورها نام گرفته است.

دکتر نادر علی درخصوص روش نگارش این کتاب گفت: در این کتاب مجموعه هایی از پنج تا ده  آیه ذکر شده و پس از ترجمه آیات، روایات مختلف اهل بیت پیرامون همان آیات آمده است. در ادامه منابع و موأخذ و تیتری با عنوان تأویل و تبیین که به باطن آیات می پردازد، عنوان شده است.

وی با اشاره به این نکته که قرآن کتاب صامت است، افزود: کسی نمی تواند بدون راهنمایی کتاب ناطق به سراغ کتاب صامت برود، چون دراین صورت دچار تضاد شده و ضربه می بیند.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: این تفسیر با سایر تفاسیر منتشر شده تفاوت های فاحشی دارد که هم جامع روایات تفسیری است و هم نکات عرفانی آیات قرآن را در برمی گیرد.

گفتنی است، این کتاب توسط انتشارات جوانان موفق در اواخرسال ٩٢ به چاپ رسیده و در نمایشگاه قرآن امسال در غرفه انتشارات اسوه در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در رامصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار خواهد شد.

کد خبر 3690594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha