۳ شهریور ۱۳۸۵، ۱۰:۰۳

حجت الاسلام ابراهيمي:

جايگاه فرهنگي مساجد كشور بايد احياء شود/ مسجد بهترين مكان براي ترويج فرهنگ و علوم اسلامي است

جايگاه فرهنگي مساجد كشور بايد احياء شود/ مسجد بهترين مكان براي ترويج فرهنگ و علوم اسلامي است

رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد كشور با تأكيد بر ضرورت احياي جايگاه فرهنگي مساجد، گفت: بهترين مكان براي اشاعه و ترويج فرهنگ ديني و اسلامي و در مجموع علوم اسلامي مساجد هستند در حاليكه به اين مسئله توجه چنداني نشده و بخش فرهنگي كشور به صورت پراكنده در اختيار نهادهاي مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر در كرج حجت الاسلام حسين ابراهيمي رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد در چهارمين گردهمايي ائمه جمعه شهرستانهاي غرب استان اظهار داشت: مساجد جايگاه جلوس انبياي الهي و محل ثبت بزرگترين رويدادهاي تاريخ بوده است، اما امروزه اين مساجد جايگاه خود را از دست داده اند.

وي يادآور شد: امور فرهنگي از جمله مواردي هستند كه از مساجد گرفته شده و اين مسئله بايد در جلسه سران سه قوه و شوراي عالي انقلاب فرهنگي بررسي شود.

حجت الاسلام ابراهيمي با اشاره به نقش بي بديل مساجد در دوران هشت سال دفاع مقدس، بسيج اقتصادي و ساير زمانهاي مورد نياز تصريح كرد: در سالهاي اخير امور بسياري به مساجد واگذار شده است اما متأسفانه مساجد تنها بار اين امور را بر دوش داشته اند و سنگيني آنها را تحمل كرده اند بدون آنكه بودجه اي داشته باشند.

رئيس رسيدگي به امور مساجد كشور با تأكيد بر ضرورت حمايت همه  جانبه از فعاليتهاي فرهنگي مساجد كشور، گفت: سختي هاي كار فرهنگي و ديربازده بودن آنها بر كسي پوشيده نيست، اما مساجد توان تحمل اين سختي را دارند و متوليان بخش فرهنگي مي توانند با صبوري به بروز و ظهور هر چه بيشتر فرهنگ مورد نظر كمك كنند .

کد خبر 370938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha