۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷

اعلام وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس؛

تنگی نفس شهر اراک ۶روزه شد/ ریزگردها همچنان فراتر از حدمجاز

تنگی نفس شهر اراک ۶روزه شد/ ریزگردها همچنان فراتر از حدمجاز

اراک- مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شهر اراک صبح امروز برای ششمین روز متوالی بیش ازحدمجاز است و وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس در این شهر اعلام می شود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روز یکشنبه بیستم تیرماه، هوای اراک به دلیل غلظت بیش از حد استاندارد ذرات معلق، در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه قرار داشت و شاخص کیفیت هوای این شهر ۱۷۱ بود که بیانگر وضعیت هوای ناسالم است.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، روز دوشنبه نیز با وجود آن که نسبت به روز قبل کاهش یافته اما همچنان بالاتر از حد مجاز قرار دارد و صبح امروز، ذرات معلق موجود در هوای این شهر، ۵۴ میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که بیش از حد مجاز است.

ابراهیمی کارنامی بیان داشت: استاندارد میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا ۳۵میکروگرم بر متر مکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت ناسالم هوا برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود.

وی با بیان اینکه اراک ششمین روز متوالی آلودگی هوا و وضعیت ناسالم را سپری می کند، خاطرنشان ساخت: ریزگردهای موجود در هوای اراک طی روزهای اخیر منشا داخلی دارد و ناشی از وزش باد در مناطق بیابانی مرکزی ایران است.

ابراهیمی کارنامی خاطرنشان ساخت: شهر اراک طی سال جاری تاکنون ۳۳ روز آلوده را پشت سر گذاشته و این در حالی است که تعداد کل روزهای آلوده سال گذشته، ۳۷ روز بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: کیفیت نامناسب و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار است و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

کد خبر 3710145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha