۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹

مدیرکل تأمین اجتماعی قم:

۷۰ درصد مردم قم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

۷۰ درصد مردم قم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

قم - مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم گفت: در حال حاضر ۷۵۳ هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این تعداد ۷۰ درصد جمعیت قم را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی موسوی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار حجت الاسلام سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدسه حرم حضرت معصومه(س) که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه ۱۸ خدمت به شکل مستقیم و غیر مستقیم توسط تأمین اجتماعی ارائه می‌شود، گفت: در حال حاضر ۷۵۳ هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه هستند که این تعداد ۷۰ درصد مردم قم را شامل می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه ۹۵ درصد جمعیت فعال قم بیمه هستند، ابراز کرد: ۱۱۷ هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه اجباری قرار دارند.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی سال گذشته ۵۳۰ میلیارد تومان پرداختی در بخش‌های مختلف تحت پوشش داشته است، عنوان کرد: ۳۷ هزار بازنشسته و از کار افتاده نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که ماهانه ۳۳۵ میلیارد ریال مستمری به این افراد پرداخت شده است.

موسوی در ادامه با بیان اینکه ماهانه در بخش بیمه و درمان ۶۰ میلیارد تومان پرداختی توسط این ارگان صورت می‌گیرد گفت: با وجود مشکلاتی که وجود داشته است خوشبختانه در پرداخت تعهدات مشکل خاصی صورت نگرفته است.

وی به دست آوردهای این نهاد در بخش دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ خدمت این نهاد از طریق الکترونیکی ارائه می‌شود که این امر باعث کاهش ۲ میلیون حضور مستقیم  به دفاتر این بیمه شده است.

کد خبر 3711516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha