۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۹:۲۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

ضرورت استفاده از پتانسیل «سرباز صنعت» در شرکت های دانش بنیان

ضرورت استفاده از پتانسیل «سرباز صنعت» در شرکت های دانش بنیان

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر ضرورت استفاده از دانش آموختگان سرباز در شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

دکتر عبدالحسین روح الامینی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: سالهاست که گذراندن دوران سربازی به دغدغه بزرگی برای دانش آموختگان پسر تبدیل شده است.

وی افزود: امروزه در بیش از ۵۰ درصد کشورهای دنیا سربازی اجباری منسوخ شده و خدمت داوطلبانه و یا خدمات مدنی و اجتماعی جایگزین آن شده است. زیراکشورها به تجربه دریافته اند که کمیت هیچگاه جای کیفیت را نخواهد گرفت.

روح الامینی تاکید کرد: آنچه مسلم است با گذراندن دوره کوتاه سربازی اجباری، نیروی نظامی متخصص تربیت نخواهد شد.

وی با ابراز تاسف از اینکه نیروی جوان تحصیلکرده قریب دو سال از عمر ارزشمند خود را باید بدون دستیابی به نتیجه ای هدر دهد، گفت: طی این مدت جوانان فارغ التحصیل از فضای علمی دور مانده و بسیاری از معلومات خود را نیز به فراموشی می سپارد. همچنین از آنجایی که در دانشگاه نیز به آنان مهارت لازم را آموزش نداده اند، پس از سپری کردن دوره سربازی امکان ورود به عرصه کار را نخواهد داشت زیرا صنعت نیز به دنبال جذب نیروی متخصص و با تجربه است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای بیوتکنولوژی ایران با بیان اینکه به نظر می رسد گذراندن دوره سربازی با همین روال برای کشور صرفه اقتصادی ندارد، افزود: آن هم در شرایطی که تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به پتانسیل جوان و تحصیلکرده کشور نیاز فراوانی دارد.

روح الامینی ادامه داد: از سویی بخش خصوصی اعم از شرکت های صنعتی و حتی بنگاه های کوچک تمایل دارند از دانش آموختگان جوان با حقوق پایین بهره گیرند. در اینجا اجرای طرح «سرباز صنعت» می تواند مشکل تامین نیروی انسانی بخش خصوصی را مرتفع سازد. ضمن اینکه بخش خصوصی برای آموزش این افراد و به خدمت گرفتن آنها هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد.

به گفته وی، قشر تحصیلکرده با اتمام این دوره و کسب مهارت لازم می تواند به بازار کار وارد شود و یا جذب همان شرکت شود که قطعا این امر در ایجاد انگیزه و نشاط این قشر مستعد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در حقیقت این یک معامله برد - برد است که در آن ضمن استفاده بهینه و به جا از پتانسیل نیروی جوان کشور، بخش خصوصی نیز منتفع خواهد گشت.

کد خبر 3714338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha