۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۹:۲۱

ارد زند به مهر گفت:

عضویت در خانه سینما شرط شرکت در جشن مستند/ آیین‌نامه تغییر نکرد

عضویت در خانه سینما شرط شرکت در جشن مستند/ آیین‌نامه تغییر نکرد

رییس انجمن مستندسازان سینمای ایران بیان کرد در این دوره از جشن مستندسازان تنها آثاری داوری می شوند که توسط اعضای خانه سینما تهیه و یا کارگردانی شده است.

ارد زند مستندساز و رییس انجمن مستندسازان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جشن مستقل سینمای مستند گفت: تا امروز دبیر اجرایی جشن مستندسازان سینمای ایران انتخاب نشده است اما امیدواریم طی روزهای آینده در این زمینه به نتیجه برسیم و نام دبیر اجرایی را اعلام کنیم. البته ما تا ۵ مرداد ماه زمان داریم تا دبیر اجرایی را به ستاد برگزاری جشن خانه سینما معرفی کنیم به همین دلیل در معرفی فرد مورد نظر عجله چندانی نداریم و سعی می کنیم شخصی را انتخاب کنیم که این جشن با کمترین حاشیه برگزار شود.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تغییر در روند برگزاری جشن خانه سینما آیا جشن مستندسازان سینمای ایران نیز با تغییراتی همراه است، توضیح داد: در آیین نامه جشن مستندسازان تغییرات بنیادینی صورت نمی گیرد و همان آیین نامه گذشته اجرایی می شود و ما سعی می کنیم امتیازات بیشتری برای بخش مستند بگیریم. البته برای نوع این امتیازها هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم.

تاکید کرد: ما پیشنهادهای خود را برای چگونگی برگزاری این جشن به خانه سینما ارائه می دهیم و تصمیم نهایی در مورد این پیشنهادها توسط دبیر جشن گرفته می شود.

رییس انجمن مستندسازان بیان کرد: زمان دقیق برگزاری این جشن هنوز مشخص نشده است اما مانند دوره های قبل این جشن  قبل از برگزاری جشن بزرگ سینمای ایران برگزار می شود. به هر حال سه جشن مستقل انیمیشن، کوتاه و مستند به فاصله یک هفته تا ۱۰ روز قبل از جشن اصلی برگزار می شود.

ارد زند در پایان گفت: در این دوره از جشن مستقل سینمای مستند، آثاری داوری می شوند که توسط اعضای خانه سینما یا به عنوان تهیه کننده و یا به عنوان کارگردان ساخته اند و هیچ اثری که توسط هنرمندان غیر عضو خانه سینما ساخته شده است، داوری نمی شود. مستندسازان می توانند آثار خود را از نوزدهم تیر تا پنجم مرداد ماه به دبیرخانه هجدهمین جشن سینمای ایران واقع در خانه سینما (ساختمان شماره یک) تحویل دهند.

کد خبر 3714482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha