۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

سهم شهرستان‌ها بیش از تهران است؛

جمع‌آوری بالغ بر ۷۲ هزار بازی رایانه‌ای غیرمجاز در بهار ۹۵

جمع‌آوری بالغ بر ۷۲ هزار بازی رایانه‌ای غیرمجاز در بهار ۹۵

ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز در بهار ۹۵ موفق به جمع‌آوری بالغ‌بر ۷۲ هزار بازی غیرمجاز از بازار شده که از این میزان حدود ۱۱ هزار بازی سهم تهران و ۶۱ هزار بازی سهم شهرستان‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بنابر تازه‌ترین گزارش منتشر شده از عملکرد ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که در تازه‌ترین بولتن خبری تحلیلی رسمی بنیاد منتشر شده است، بالغ بر ۷۲ هزار بازی غیرمجاز در ماه‌های فروردین، ‌ اردیبهشت و خرداد ۹۵ از بازار سراسر کشور جمع‌آوری شده است.

بر اساس این آمار سهم بازار تهران از این بازی‌های غیرمجاز ۱۱ هزار ۴۷۸ بازی و سهم شهرستان‌ها ۶۱ هزار و ۸۸ بازی بوده است.

این ستاد همچنین در بازه زمانی بهار ۹۵ موفق به نظارت مستقیم بر الصاق ۹۹۶ هزار و ۶۰۷  قطعه هولگرام بر روی بازی‌های مجاز شده است.

این آمار برآمده از رصد رسمی فعالیت هزار و ۱۴۴ واحد فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و ۳۴ واحد گیم‌نت در سراسر کشور بوده است.

در کنار عملکرد این ستاد، معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم اعلام کرده است در بازه زمانی بهار ۹۵ تعداد ۱۸۵ مجوز برای بازی‌های رایانه‌ای خارجی و ۱۹ مجوز برای بازی‌های ایرانی صادر کرده‌است.

سازمان رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه (اسرا) هم در همین بازه زمانی ۱۵ عنوان بازی ایرانی و ۴۸ عنوان بازی خارجی را رده‌بندی سنی کرده است.

کد خبر 3717611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha