۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تأکید کرد:

توجه ویژه به دریاچه نمک قم ضروری است/ مشکلات ریزگردها

توجه ویژه به دریاچه نمک قم ضروری است/ مشکلات ریزگردها

قم - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: مشکلات و کمبود آب موجب شوری دریاچه نمک قم شده و توجهی که به دریاچه ارومیه شد باید به دریاچه نمک قم نیز بشود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بهشتی در جلسه شورای اداری استان قم که قبل از ظهر شنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل فرسودگی مخازن ۳۱ درصد هدررفت آب را شاهد هستیم و برای احداث مخزن به ۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: ۴۷ درصد از پروژه فاضلاب شهری قم به انجام رسیده و مصوبه ریاست جمهوری مبنی بر انتقال آب از جنوب تهران به دشت مسیله نیازمند اعتبار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اظهار داشت: درخصوص راه‌هایی که باید گسترش دهیم نیز همچون راه قم نیزار نیازمند اعتبار هستیم.

وی افزود: درخصوص عمران روستایی، آبرسانی از سرشاخه‌ها به روستاها امسال آغاز می‌شود و همچنین ۶ پایگاه آتش نشانی روستایی در بخش‌های قم ایجاد شده است.

بلوار پیامبر اعظم(ص) فرصت مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذار است

بهشتی ابراز داشت: مسئولان باید از ظرفیت گردشگری استفاده کنند و در این باره بلوار پیامبر اعظم(ص) فرصت مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذار است و باید به آن توجه کرد.

وی همچنین در رابطه با وضعیت بهداشت و درمان قم گفت:  هزار و ۷۰۰ تخت در بیمارستان‌های قم داریم و طی چهار سال آینده ۲۲۰۰ تخت نیز احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: در بخش گردشگری ۱۰ هزار تخت اقامتی داریم که با بهره‌گیری از پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) می‌توانیم ۲۷ هزار تخت گردشگری داشته باشیم.

وی گفت: مشکلات و کمبود آب موجب شوری دریاچه نمک قم شده و توجهی که به دریاچه ارومیه شد باید به دریاچه نمک قم نیز بشود.

ریزگردها مشکلات اساسی در قم هستند

بهشتی ادامه داد: ریزگردها مشکلات اساسی در استان هستند و به دلیل پدیده ریزگردها و بحران گرد و غبار مسئولان باید به حقابه‌های زیست محیطی، دشت مسیله و حوض سلطان توجه ویژه کنند.

وی ابراز داشت:‌ شهرداری به دلیل بدهی‌ها نمی‌تواند در پروژه‌هایش پیشرفت داشته باشد و در این باره نیاز است مسئولان ملی توجهی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: ما جزو ۶ استانی هستیم که ۲۵ درصد از جمعیت کشور را دربر دارد.  

کد خبر 3721140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha