۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم تأکید کرد:

لزوم ایجاد ۸۶۰۰ شغل طی سال جاری در قم

لزوم ایجاد ۸۶۰۰ شغل طی سال جاری در قم

قم - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم با بیان اینکه در سال جاری ۸۶۰۰ مورد اشتغال باید در قم ایجاد شود، گفت: ایجاد بنگاه‌های پربازده در قم مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صدرالدین موسوی در جلسه شورای اداری استان قم که ظهر شنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در قانون بودجه مصوبه‌ای با عنوان سهمیه استانی به میزان ۵۴۷ میلیارد تومان اعلام شد.

وی گفت: در بحث درآمدهای استانی، استان قم رتبه ۲۰ را دارا است اما در بودجه آخرین رتبه را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم عنوان کرد: در بحث بودجه کلان در سال ۹۴ درآمدهای عمومی ۴۵۶ میلیارد تومان بود که امسال به ۵۷۶ میلیارد تومان رسید و رشد ۲۴ درصدی در کشور را داشتیم.

وی ابراز داشت: در بحث بودجه عمومی پرداخت‌ها در سال گذشته ۸۳۹ میلیارد تومان بود که امسال به هزار و ۴۳ میلیارد تومان رسید. سهم تملک ما از ۸۸ میلیارد تومان به ۱۱۲ میلیارد رسید که ۲۷ درصد رشد داشت.

موسوی بیان کرد: در ردیف بودجه بازنشستگان و دریافت پاداش‌هایشان چالش‌هایی وجود دارد که باید رفع شود.

وی افزود: هر هفته شاهد حضور شخصیت‌ها و وزرا در قم هستیم که این هزینه‌هایی به استان تحمیل می‌کند که باید ردیف خاصی برای این استان درنظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم گفت: همچنین در بحث برداشت از حساب‌های دولتی توسط بیمه و محاکم قضایی مشکلاتی برای دستگاه‌ها ایجاد کرده که لازم است به آنها رسیدگی شود.

وی ابراز داشت: راهکارهای افزایش درآمد با توجه به شناسایی پایه‌های مالیاتی جدید صورت می‌گیرد و اتاق اصناف ۱۰ هزار واحد در این باره شناسایی کرده و ۶ هزار مورد نیز درحال شناسایی است.

موسوی بیان کرد: متأسفانه با ورود کالاهای قاچاق به کشور سالانه بیش از ۲ میلیون نفر بیکار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۸۶۰۰ مورد اشتغال باید در قم ایجاد شود، اظهار داشت: ایجاد بنگاه‌های پربازده به جای زودبازده از برنامه‌های ما است و در استان قم ۹۳ درصد بنگاه‌ها، بنگاه‌های کوچک هستند که اگر تقویت شوند می‌توانیم موفق باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم عنوان کرد: کاهش هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی با توجه به دستورالعمل دولت در بحث صرفه جویی و بهره وری در دستور کار قرار دارد و لازم است دستگاه‌ها در این باره همکاری داشته باشند.

وی همچنین ابراز داشت: بحث فاکتورهای صوری بانک‌ها هرچه زودتر باید حل شود.

کد خبر 3721261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha