۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰

پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان؛

وزش باد در سیستان کاهش می یابد/ روزهای پایانی هفته آفتابی است

وزش باد در سیستان کاهش می یابد/ روزهای پایانی هفته آفتابی است

زاهدان-کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با کاهش شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه آسمان سیستان در روزهای پایانی هفته صاف و آفتابی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی در گفت وگو با خبرنگارمهر اظهار داشت: با کاهش شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه آسمان سیستان از فردا صاف و آفتابی می‌شود و دمای هوانیز افزایش می‌یابد.

مصدق گودرزی فر با اشاره به اینکه دمای هوا درشهرستان زابل طی  ۲۴ ساعت گذشته بین ۲۴ تا ۲۸ درجه متغیر بوده است، افزود: در ۲۴ ساعت آینده هوای زابل صاف در  پاره‌ای نقاط وزش باد و غبار محلی و بتدریج شاهد افزایش دما خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با کاهش شدت وزش باد در منطقه سیستان تا ۵ شنبه هوا در استان صاف نسبتا آرام  و یکنواخت بدون وزش باد پیش‌بینی می‌شود و افزایش دما در زاهدان مناطق مرکزی و منطقه سیستان دور از انتظار نیست.

گوهری خاطرنشان کرد: با تقویت جریانات جنوبی تا پایان هفته احتمال نفوذ روطوبت و به تبع آن افزایش ابر در نیمه جنوبی وجود دارد که در بعدظهرها و شب ناپایداری‌های جوی پراکنده توام با باد و رعد و برق و وزش باد موقتی را تجربه خواهیم کرد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی گفت: در نیمه جنوبی و ارتفاعات و نواحی مرکزی امکان بارکندگی‌های پراکنده در جنوب و شرق استان وجود دارد و در این مدت دریای عمان نیز متلاطم می‌باشد و ارتفاع موج به ۳۶۶ سانتیمتر خواهد رسید. 

وی اظهار کرد: آسمان سواحل ابری تا نیمه ابری  و پدیده غبار غالب می‌باشد و رگبار پراکنده باران در بعدظهر دور از انتظار نخواهد بود و وزش باد نیزبه  ۴۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد که موجب کاهش دید تا ۴ کیلومتر می‌شود. 

کد خبر 3723162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha