۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵

کنفرانس بین المللی دفاع از میهن در پاکستان برگزار شد

کنفرانس بین المللی دفاع از میهن در پاکستان برگزار شد

جمعیت اهل طریقت های معتبر نهضت العلماء میزبان همایش بین المللی «دفاع از میهن: مفهوم و ضرورت آن در اسلام» بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بین المللی «دفاع از میهن: مفهوم و ضرورت آن در اسلام» به همت جمعیت اهل طریقت های معتبر نهضت العلماء در پاکستان برگزار شد. این برنامه از ۲۷ تا ۲۹ جولای ۲۰۱۶  در شهر پکالونگن، استان جاوه مرکزی با حضور نمایندگان علماء از ۴۰ تا ۴۵ کشور برگزار شد. برنامه مشابه توسط این جمعیت در ژانویه ۲۰۱۶ (دی ماه ۹۴) در همین شهر با حضور ۹ تن از علمای خاور میانه و برخی از مفتی های بزرگ از آمریکا با بحث مسایل «دفاع از میهن» به انجام رسید.

به گفته کیایی حاجی میرزا حسب الله، رییس کمیته برگزاری، این رویداد ادامه کنفرانس بین المللی علماء در ژانویه گذشته است و وزارت دفاع کشور استقبال خوبی از این برنامه داشته است که می خواهد کنفرانس علماء با عنوان «دفاع از میهن» مجددا برگزار گردد. بیش از ۶۰ تن از علماء بین المللی شرکت خود را در این کنفرانس تایید کرده اند.

سخنرانان پیش بینی شده در کنفرانس بین المللی علماء عبارتند از حبیب محمد لطفی بن یحیی (رییس عام جمعیت اهل طریقت های معتبر نهضت العلماء)، ژنرال ریامیزرد ریاکودو (وزیر دفاع اندونزی)، شیخ  واصف احمد کبیلی (عربستان سعودی)، شیخ اسامه الازهری (مصر)، شیخ  مصطفی ابو صاوی (فلسطین)، شیخ محمد عبدالقدیر العیدروس (یمن)، شیخ  محمد عدنان الافیونی (مفتی دمشق، سوریه)، شیخ  آدام شهید اف (چچن)، شیخ  عثمان الشبلی (ایالات متحده آمریکا) و همچنین کیایی حاجی  محمد زینُ المجدی (استاندار نوسا تِنگارای غربی).

رییس کمیته اظهار داشت: از طریق این کنفرانس، علماء می خواهند تاکید کنند که اسلام دین رحمۀً للعالمین است. اسلام یک تروریست یا جای فعالیت های افراطی و رادیکالیسم نیست. دفاع از میهن از طریق گروه طریقت چیزی است که نمی توان از هم جدا کرد. از این دو چیز در نهایت این مفهوم ایجاد می شود که فرزند این ملت موظف است که به میهن خود به طور کامل عشق بورزد. او افزود، بحث در مورد دفاع از میهن تمرکز خواهد بود. انتظار می رود که مفهوم دفاع از میهن در اندونزی الگوی کشور های دیگر باشد.

این رویداد در روز دوشنبه، ۴ مرداد ماه ۹۵ با رژه و کارناوال دفاع از میهن در شهر پکالونگن با شرکت هزاران نفر از ده ها گروه آغاز شد و میهمانان، دعوت شدگان و علماء از خارج از منطقه و خارج از کشور در روز سه شنبه وارد شهر شدند. این کنفرانس توسط وزیر دفاع رسما از ساعت ۰۹.۳۰ تا ۱۱.۳۰ روز چهارشنبه، شروع شد.

در روز پنج شنبه دومین روز کنفرانس، سمیناری با حضور ۳۰۰ تن از علماء در سالن هتل سانتیکا و نشست علماء با شرکت ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن از علماء داخلی و خارجی در ساختمان حاجی جنیدی برگزار گردید. مراسم اختتامیه این رویداد در روز جمعه، ۸ مرداد ماه ۹۵ با توصیه های عرفانی توسط حبیب لطفی در سالن کنز الصلوات که متعلق به خود اوست، برگزار خواهد شد.

*پیش بینی می شود در این گردهم آیی در واقع بسیاری از موضوعات به ویژه آنچه مربوط به دفاع از میهن می باشد، بحث خواهد شد که شامل «دیدگاه اسلام در مورد نقش ارتش و پلیس در دفاع از میهن» و «نقش دولتمردان در حفاظت از میهن» است. علاوه بر این، شرکت کنندگان در کنفرانس همچنین در مورد چگونگی جلوگیری از جریان فکری و حرکت افراط گرایی تکفیری به بحث پردازند. موضوع وحدت و حل و فصل درگیری بین مسلمانان نیز مطرح می گردد تا معنای جهاد فی سبیل الله درست فهمیده شود.

ایجاد وحدت بین مسلمانان و غیر مسلمانان، نقش علماء در تهیه یک منابع انسانی و استراتژی همکاری بین کشورهای اسلامی در بحث گنجانده می شود که هدف از آن ایجاد صلح جهانی است و این که اسلام دین رحمۀ للعالمین می باشد. این کنفرانس همچنین جهت مراقبت از جریان های ضد یکپارچگی میهن و پس از آن، تقویت نقش علماء حفظ آن منظور شده است.

کد خبر 3728500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha