۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱

در دیدار با سفیر بریتانیا؛

شیخ راویل عین الدین برمبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد

شیخ راویل عین الدین برمبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد

رئیس اداره دینی مسلمانان در مسجد جامع مسکو دردیدار با سفیر بریتانیا ازتلاش‌­های آنهادرپذیرفتن واسکان پناه‌جویان ازخاورمیانه قدردانی و بر پیشگیری و مبارزه با تروریسم و افراطی­‌گرایی تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره دینی مسلمانان در مسجد جامع مسکو در دیدار با سفیر تام الاختیار بریتانیا از تلاش‌­های جامعه اروپا از جمله بریتانیا در پذیرفتن و اسکان پناه‌جویان از خاورمیانه به ویژه از سوریه قدردانی و بر پیشگیری و مبارزه با تروریسم و افراطی­‌گرایی تاکید کرد.

شیخ «راویل عین الدین» مفتی روسیه و رئیس اداره دینی مسلمانان در مسجد جامع مسکو با «لوری بریستو» سفیر تام الاختیار بریتانیا ملاقات و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور هاریس سائوبیانوف معاون راویل عین الدین، ایلدار گالییف مدیر دپارتمان روابط بین الملل، مارسل میرسایاپوف رییس بخش همکاری با سازمان همکاری­های اسلامی، جاناتان اوانس دبیر اول سفارت بریتانیا در امور سیاسی انجام شد، شیخ راویل عین الدین درباره تاریخچه فعالیت­ها و نوع فعالیت این مرکز اسلامی برای سفیر بریتانیا توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات راویل درباره یازدهمین نشست بین ­المللی اسلامی «دین، هویت و همگرایی در شرایط تغییر ارزش­ها» که طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵ در لندن برگزار شد، بیش از سایر موضوعات توجه سفیر بریتانیا را به خود جلب کرد؛ نشستی که به موجب آن رهبران کشورهای اسلامی و مفتیان روسیه و کشورهای اروپایی حضور داشتند.

به گفته راویل، جوامع اسلامی دول اروپایی به برگزاری چنین برنامه­‌هایی در کشورهای خود علاقه زیادی دارند. آنان علاقه­مند به کسب اطلاع از تجربه مسلمانان روسیه هستند که در جامعه خود به یکدیگر نزدیک شده و با ارگان­های دولتی و نهادهای مختلف تعامل و گفتگو دارند.

شیخ راویل عین الدین به خاطر تلاش­‌های جامعه اروپا از جمله بریتانیا در پذیرفتن و اسکان پناهجویان از خاورمیانه به ویژه از سوریه قدردانی کرده و گفت: «مسلمانان روسیه مراتب قدردانی خود را نسبت به مقامات بریتانا به خاطر فراهم کردن شرایط برای زندگی این پناهجویان بیان می­‌کنند.»

وی همچنین به این مساله اشاره کرد که امکان دارد برخی افراد سودجو به بهانه پناهندگی از گروه­های تروریستی به این کشور نفوذ کنند و این مشکل باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد.

به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، موضوع دیگری که دو طرف به آن پرداختند، نقش آموزش و روشنگری در پیشگیری و مبارزه با تروریسم و افراطی­گرایی بود.

مفتی شیخ راویل عین الدین و سفیر بریتانای درباره تبادل تجربه در خصوص برگزاری جلسات دینی در مدارس و زندان­ها نیز بحث و گفتگو کردند. در این رابطه راویل تجربه کار شورا و اداره دینی مسلمانان روسیه را برای سفیر بریتانیا بازگو کرد. برگزاری این جلسات به مفهوم مباحثه و جلسات سخنرانی برای زندانیان مسلمان، برگزاری مراسم نماز جماعت و توزیع کتب و مطالب دینی است.

طرفین همچنین به افکار عمومی در جامعه روسیه و بریتانیا نسبت به جدا کردن مسلمانان، دانشجویان، کارگران، دانشمندان، افراد قانون‌مدار، میهن‌پرستان و افراط‌­گرایانی که میهن و دین ندارند و در پی تخریب و برهم زدن اوضاع هستند، تاکید کردند.

موضوع دیگری که در مرکز توجه قرار گرفت، هراس از مهاجرت، بیگانه‌هراسی و اسلام‌هراسی بود. طرفین توافق کردند که با کمک هم، به دنبال راه هایی برای غلبه بر این مشکل باشند.

کد خبر 3728561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha