۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸

معاون استاندار کرمانشاه:

حوزه ICT عرصه فعالیت‌های دانش بنیان است

حوزه ICT عرصه فعالیت‌های دانش بنیان است

کرمانشاه- معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: حوزه ICT عرصه فعالیت‌های دانش بنیان و از بسترهای مهم برای تحقق امر اقتصاد مقاومتی در کشور و استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحیمی امروز سه شنبه در همایش «توسعه فناوری اطلاعات با محوریت شهر هوشمند» که با حضور نمایندگان شرکت HUAWEI  روسای پارک‌های علم و فناوری غرب کشور و سایر  مسئولان در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  در حوزه IT رشد خوبی داشتیم اما با تحریم‌های ظالمانه  و فشارهای  اقتصادی نیز مواجه بودیم.

رحیمی انتقال تکنولوژی از شرکت HUAWEI به ایران که از طریق پارک  علم و فناوری صورت می‌گیرد را اقدامی ارزشمند دانست و تصریح کرد: وجود فارغ‌التحصیلان خوب، داشتن بازارهای منطقه‌ای، همجواری با عراق ظرفیت خوبی برای ایجاد، ساخت و انتقال تکنولوژی در حوزه تجهیزات مخابرات و کامپیوتر محسوب می‌شود.

وی با انتقاد از عدم حضور مسئولان خدمات شهری در این همایش گفت: نیاز استان کرمانشاه در بحث توسعه فناوری اطلاعات توسعه سنگین و حجیم فناوری اطلاعات است که برای مدیریت شهری کاربرد دارد چراکه بدون فناوری اطلاعات با بحران رفت و آمد در شهر مواجه می‌شویم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی دیگر از نیازهای استان را سرمایه گذاری سنگین‌تر در حوزه تکونولوژی و سخت و افزار و.... دانست و گفت: در استان از دیتاسنتر تنها زمین آن را داریم.

چین کالاهای درجه یک خود را به بازار ایران وارد کند

رحیمی تاکید کرد: تمرکز و توجه به حوزه فناوری اطلاعات در بلندمدت سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود و لذا از اولویت‌های ما در تخصیص منابع و تسهیلات و کمک حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان است.

وی همچنین بیان کرد: تا سال ۲۰۲۰ رقم ۲۶ میلیارد و تا سال ۲۰۵۰ رقم ۵۰ میلیارد وسیله از طریق اینترنت به هم وصل می‌شوند و این مسئله اهمیت توجه به بحث اینترنت اشیاء را برجسته می‌کند چراکه  مقوله اینترنت اشیاء ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد دلار تولید ثروت دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ایران را بازاری خوب برای کشور چین در حوزه ICT  دانست و افزود: عده ای در کشور گله‌مند هستند که چین کالاهای درجه یک خود را به ایران صادر نمی‌کند و  این نقیصه باید برطرف شود چراکه می‌توانیم بازارهای سخت افزاری و نرم افزاری خوبی  داشته باشیم.

رحیمی در ادامه اظهار کرد: بیش از ۲۰سال از سابقه پورتال نویسی و ۳۰ سال از سابقه سایت نویسی در کشور می‌گذرد و مسئولان مربوطه باید تلاش کنند تا اعتماد به نفس دراین حوزه ها را در جوانان تحصیل کرده تقویت کنند.

آمادگی استانداری برای حمایت از فعالیت‌های موثر در حوزه ICT

وی ضمن اشاره به نیاز بیشتر به کار و تلاش در حوزه ICTاستان کرمانشاه افزود: تا پایان سال خودروسازی استان به بهره برداری می رسد پتروشیمی چهارم در حال شکل گیری است و تحولات خوبی در استان ایجاد خواهد شد.

رحیمی خطاب به اساتید دانشگاهی و غیردانشگاهی گفت: تقویت مهارت‌آموزی  و آموزش  در جوانان و توانمندسازی با استفاده از ظرفیت موجود در حوزه ICTمورد نیاز است و با این ظرفیت صنعتی و کشاورزی استان بیکاری قابل قبول نیست.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از آمادگی استانداری برای حمایت در زمینه توانمدسازی و اشتغال در حوزه ICT خبر داد و بیان کرد: هنوز در مقوله اقتصاد و توسعه نرم افزار جای کار داریم.

رحیمی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه سخت و افزاری و نرم افزاری در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: بخش خصوصی تقاضا دارم که پای کار بیاید و  دولت نیز باید نگاه مرکز رشد به شرکت‌ها داشته باشد چراکه دانش بنیان از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و حوزه ICT به معنای واقعی دانش بنیان است.

کد خبر 3730030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha