۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹

مسئول نهاد نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور:

مسلمانان جهان بااتحاد در سفرحج لرزه برقدرت‌های استکباری بیندازند

مسلمانان جهان بااتحاد در سفرحج لرزه برقدرت‌های استکباری بیندازند

کرمانشاه- مسئول نهاد نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور گفت: مسلمانان جهان باید با اتحاد در سفر حج خود لرزه بر قدرت‌های استکباری بیندازند و از عظمت حج غافل نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نقدی در سخنرانی  پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تبریک دهه کرامت اظهار داشت:هفته حج از اول ذیقعده شروع می‌شود و خداوند برای این سفر آثار فردی و اجتماعی بر انسان مترتب فرموده و لذا در رابطه با این سفر معنوی اطلاعاتی باید در اختیار مردم قرار بگیرد.

مسئول نهاد نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور  افزود: در دین مبین اسلام سفر زیارتی حج از واجبات و ارکان دین است و اگر کسی استطاعت نداشته باشد امام مسلمین باید عده‌ای را به این سفر اعزام نماید.

حجت‌الاسلام نقدی با ادامه توضیحات با بیان روایاتی در خصوص حج گفت: کسی که در راه حج مانده بود از رسول گرامی اسلام(ص) سوال کرد که با توجه به ثروت زیادی که داریم بگویید تا جایگزینی برای حج انجام دهم و پیامبر فرمودند؛ «اگر به اندازه ی کوه ابوقبیس طلا و ثروت داشته باشی و در راه خدا انفاق کنی به ثواب آن فردی که حج انجام داده نمیرسی».

لزوم اتحاد مسلمانان در برابر قدرت‌های استکباری/آغاز ثبت نام در سامانه «سماح» از فردا

وی همچنین به بیان اهمیت سفر حج از منظر اجتماعی پرداخت و افزود: از امام رضا(ع) نقل شده؛ «شخصی که به حج مشرف می شود در احرام ۲۴ مورد از کارها بر او حرام می‌شود و در این صورت خداوند از گناهان او می‌گذرد و کسی که با آلودگی به حج می‌رود و توبه می‌کند خداوند توبه او را می‌پذیرد و باید پس از آن مراقب اعمال خود باشد که این نفعش به جمیع خلق می‌رسد».

این مسئول بر لزوم اتحاد و همبستگی مسلمانان تاکید کرد و افزود: اگر زائران مسلمان همه در مراسم حج با هم جمع شوند و اتحاد خود را به رخ جهانیان بکشانند آمریکا دیگر جرات نمی‌کند بمب‌های خود را بر یمن و سوریه بریزد.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان نباید پراکنده شوند، بیان کرد: مسلمانان جهان باید با اتحاد خود لرزه بر قدرت‌های استکباری بیندازند و حج این عظمت را دارد که نباید از آن غافل بود.

حجت الاسلام نقدی همچنین  اظهار کرد: از صدر اسلام پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) و امروز نیز وجود ولایت و نعمت رهبری توانسته ما را در مقابل ابرقدرت‌ها به پیروزی برساند.

وی افزود: امروز این واقعه عظیم برای ما منع شده و کشوری که ۱۴۰۰ سال سابقه انجام این فریضه الهی را داشته بر اثر بی‌لیاقتی متصدیان سعودی امور حج که توانایی کنترل جمعیتی را در منا نداشته و نتوانستند حتی آب به آنها برسانند از این سفر منع شده است.

لزوم پرهیز از شایعه پراکنی در نظام

حجت الاسلام نقدی اضافه کرد: کشور ما با تدابیر رهبری فرزانه هر ساله در بین روحانیون و زائران چه بطور شفاهی و چه کتبی برادران اهل تشیع و تسنن را به اتحاد و همدلی دعوت می‌کنند و توانسته اند آنها را در مقابل ابرقدرت‌ها یکی کنند.

وی از شروع ثبتنام در سامانه سماح خبر داد و گفت: از فردا  شنبه سامانه «سماح» آماده ثبت نام از زائران حرکت عظیم اربعین است؛ حرکتی که هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند آنرا رهبری کند و توصیه به زائران این است که از طریق شرکت‌هایی که مجاز هستند و می توانند آنان را از کلیه خدمات رفاهی برخوردار کنند اقدام به ثبت نام نمایند.

حجت الاسلام نقدی تاکید کرد: امروز حرکت عظیم اربعین عبرتی است برای جهانیان که میلیون‌ها نفر مسیری را طی می کنند بدون آنکه کوچکترین آسیبی متوجه کسی باشد که همه اینها به برکت وجود آقا امام حسین(ع) است و در راستا باید سعی کنیم امسال این حرکت عظیم بهتر از سالهای قبل انجام شود.

وی با بیان نکات اخلاقی و دینی دیگری گفت: اخلاقی را که از خداوند باید داشته باشیم ساتر بودن است و در مملکتی که رهبری فرزانه، شورای نگهبان و بسیاری از مقامات دیگر دارد باید شایعه پراکنی و افشاگری را کنار بگذاریم که در غیر این صورت ایمان ضعیف می‌شود.

حجت الاسلام نقدی مدارا با مردم را سنتی پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و افزود: در زندگی عفو پیشه کنیم و در آداب اجتماعی این صفات را رعایت کنیم اما صفتی را که باید از ولی خدا داشته باشیم صبر است، در سختی‌ها و گرفتاری‌ها باید تحمل و سعه صدر پیشه کنیم.

کد خبر 3732525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha