۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی:

نخستین نیروگاه خورشیدی در خراسان شمالی احداث می‌شود

نخستین نیروگاه خورشیدی در خراسان شمالی احداث می‌شود

بجنورد- مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی گفت: ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی همزمان با هفته دولت در جاجرم آغاز می‌شود.

علیرضا صبوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی بسیار مناسب جاجرم برای ساخت نیروگاه خورشیدی، مراحل جذب سرمایه‌گذار جهت ساخت نیروگاه انجام و قرارداد با پیمانکار منعقد شده است.

وی افزود: در راستای اجرای این پروژه، زمینی به مساحت ۲۳۰ هکتار در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده شد که برای فاز نخست تولید ۱۰۰ مگاوات برق برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیرعامل شرکت برق استان تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی کارخانه شمش آلومینا در آینده نزدیک و نیاز مجموعه آلومینا، برآن شدیم تا این نیروگاه را در مجاورت پست ۴۰۰ مگاواتی کارخانه شمش راه‌اندازی کنیم.

صبوری بیان داشت: نیروگاه خورشیدی جاجرم نه‌تنها در استان نخستین نیروگاه بلکه در کشور و در مقیاس نیروگاه خورشیدی، نخستین نیروگاهی است که مبادله موافقت‌نامه با سرمایه‌گذار خارجی انجام‌شده است.

وی افزود: میزان اشتغال‌زایی این طرح در دوران ساخت ۳۶۵ نفر است که در ۱۵ ماه مشغول بکار می‌شوند و پس از بهره‌برداری طرح ۴۱ نفر به‌صورت مستقیم مشغول فعالیت خواهند شد که البته در قرارداد منعقدشده سرمایه‌گذار را ملزم کرده‌ایم به‌جز نیروهای تکنیکال، مابقی نیروهای کار از شهرستان و استان تأمین شود.

وی بیان داشت: قرارداد منعقدشده با سرمایه‌گذار خارجی ۳۱۰ مگاوات است که ۱۲۰ مگاوات آن در جاجرم قطعی شده و ۱۲۰ مگاوات نیز در شهرستان اسفراین که به‌زودی اجرا خواهد شد.

صبوری تصریح کرد: در شهرستان‌های بجنورد و شیروان نیز راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی به خاطر برخی مشکلات از جمله واگذاری زمین، تا کنون نهایی نشده است.

وی گفت: در هفته دولت پست ۴۰۰ کیلووات جاجرم بااعتبار ۳۷.۵ میلیارد تومان به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود و در مجاورت این پست کلنگ احداث نیروگاه خورشیدی به زمین زده خواهد شد.

کد خبر 3732940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha