۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۱

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان:

اتاق بازرگانی آماده خرید سهام خرده سهامداران شرکت‌ نمایشگاه‌هاست

اتاق بازرگانی آماده خرید سهام خرده سهامداران شرکت‌ نمایشگاه‌هاست

اصفهان– مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های اصفهان گفت: اتاق بازرگانی۶ درصد سهام شرکت نمایشگاه‌ها را دارد و اگر خرده سهام‌داران نتوانند آورده خود را افزایش دهند، باید سهام خود را به اتاق واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول محققیان ظهر یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شد با اشاره به اینکه خبرنگاران صدای مردم هستند، اظهار داشت: ضروری است که تجلیل از مقام این عزیزان نیز به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه علی رغم تمام مشکلات و رکود اقتصادی در کشور در سال گذشته ۴۷ عنوان نمایشگاه برگزار شده است، افزود: در این تعداد نمایشگاه دو هزار و ۹۷۱ مشارکت کننده حضور داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در سال گذشته را ۴۳۰ هزار و ۷۸۱ نفر عنوان کرد و ابراز داشت: باید توجه داشت این تعداد بازدیدکننده غیر از کسانی هستند که برای گذران اوقات فراغت به نمایشگاه سر می‌زنند.

۱۰ نمایشگاه خارجی در سال گذشته برگزار شد

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان در سال گدشته ۱۰ نمایشگاه در کشورهای خارجی برگزار کرده است، گفت: از جمله این نمایشگاه‌ها می‌توان به نمایشگاه سنگ، سیمان، کف پوش، کاشی و سرامیک، بتن، هتل داری، تجهیزات و خدمات پزشکی، صنعت ساختمان، نساجی و ماشین‌آلات و طلا و جواهر اشاره کرد.

محققیان همچنین به بازدید ۱۹ هیات خارجی از شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این هیات‌ها از کشورهایی همچون سوئیس، هند، پاکستان، عراق، هلند و قزاقستان بودند.

وی با اشاره به اینکه در بازدید این هیات‌ها از نمایشگاه اصفهان قراردادهای تجاری نیز منعقد شده است، اضافه کرد: تاکنون این قراردادها و رایزنی‌ها نتایج خوبی را نیز به همراه  داشته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان در خصوص یارانه‌های نمایشگاهی دولت به مشارکت کنندگان نیز ابراز داشت: در حال حاضر سازمان توسعه و تجارت برنامه‌ریزی برای این کمک هزینه از ۱۰ تا ۶۰ درصد و بسته به نوع نمایشگاه را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت نمایشگاه‌ها وظیفه هماهنگ کننده صنعتگران مختلف کشور و استان در برنامه‌ها و نمایشگاه های مختلف بین‌المللی را در دستور کار دارد، اظهار داشت: از این رو شرکت نمایشگاه‌ها نمی‌تواند حضور مستقل اقتصادی در دیگر کشورها داشته باشد.

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه نمایشگاه بزرگ با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی

محققیان در ادامه در خصوص پروژه بزرگ شرکت نمایشگاه‌های اصفهان ابراز داشت: این پروژه به صورت میانگین ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان مالک ۶۰ درصد از سهام شرکت بزرگ نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان است، افزود: ۴۰ درصد دیگر سهام این پروژه نیز دست خرده سهامدارانی است که اتاق بازرگانی سعی دارد این سهام را از مالکان خریداری کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی در حال حاضر شش درصد از سهام شرکت نمایشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: چنانچه خورده سهام‌داران نتوانند نسبت به افزایش آورده خود اقدام کنند باید سهام خود را برای بهره برداری هر چه سریعتر از پروژه به اتاق بازرگانی واگذار کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از فضاهای ایجاد شده در پروژه شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان به مرحله نازک کاری رسیده‌ایم، افزود: فضای خدماتی، فرهنگی، مدیریتی سالن ها پیشرفت بسیاری داشته و در آستانه ورود به مرحله نازک کاری است.

محققیان زمان بهره برداری ار فاز اول نمایشگاه بزرگ اصفهان را تا پایان سال جاری اعلام کرد و ابراز داشت: طبق قولی که شهردار اصفهان به مردم و صنعتگران اصفهان داده است، شرکت نمایشگاه ها طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۹۵ و ابتدای سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه گردشگری را یکی از زمینه‌های توسعه کشور ایران و به ویژه استان اصفهان اعلام کرد و بیان داشت: از این رو ایجاد ظرفیت‌هایی مانند شرکت بین‌المللی شرکت نمایشگاه‌ها می‌تواند میزان ماندگاری مسافر در اصفهان را افزایش دهد.

کد خبر 3741196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha