۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹

صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد خراسان شمالی افتتاح شد

صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- نخستین صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان شمالی با حضور فتاح رئیس کمیته امداد کشور و اعضای هیات امنا این نهاد هم‌زمان در تهران و استان‌های همدان، قم و گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی در آیین افتتاحیه این مراسم اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به گستردگی مددجویان تحت حمایت، صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد در آینده‌ای نزدیک در شهرستان‌ها استان نیز ایجاد شود.

اهرابی هدف از این اقدام را جذب منابع مالی خیران و نیکوکاران عنوان کرد و افزود: امیدوارم بتوانیم با پرداخت تسهیلات کارگشایی قرض‌الحسنه و اشتغال و همچنین کمک به معیشت محرومان گامی در راستای رفع مشکلات نیازمندان برداریم.

وی تأسیس این صندوق را یک اقدام شایسته به‌منظور توسعه و ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری برشمرد و افزود: هم‌اکنون وجوهات مردمی به‌صورت بلاعوض به امداد پرداخت می‌شود اما با این اقدام اصل پول برای خیران و مردم باقی می‌ماند و در این شیوه مردم بخشی از وجوهات خود را به‌صورت سپرده در این صندوق می‌سپارند و از محل آن‌ها به مددجویان وام داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با تأکید بر اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد تمامی فرآیندهای مالی را به‌صورت قرض‌الحسنه انجام می‌دهد، تصریح کرد: نیت اولیه از این اقدام، گسترش فرهنگ قرآنی قرض‌الحسنه است و بعد اقتصادی در مرحله بعدی آن قرار دارد.

اهرابی بابیان اینکه اعطای تسهیلات در کمیته امداد به دو صورت انجام می‌شود، تصریح کرد: اول به‌صورت دریافت وام از بانک‌ها و دوم تسهیلاتی که از صندوق کمیته امداد به مددجویان اعطا می‌شود.

این مسئول افزود: مددجویان پیش‌ازاین با معرفی‌نامه به بانک‌ها برای دریافت وام مراجعه می‌کردند که در این حالت از آن‌ها تضمین بسیاری می‌خواستند و با توجه به اینکه اکثر مددجویان امکان فراهم کردن ضامن را نداشتند با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اعطای این وام‌ها از طریق این صندوق این شرایط را ندارد و با تأسیس این صندوق مشکلات قبلی در بحث ضمانت مرتفع شده است و اکنون خیران می‌توانند در صندوق قرض‌الحسنه افتتاح حساب کنند و پول خود را به‌صورت قرض‌الحسنه در صندوق قرار دهند تا این نهاد بتواند تسهیلات قرض‌الحسنه را به مددجویان و نیازمندان پرداخت کند.

کد خبر 3741930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha