۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴

همراه با المپیک سی و یکم؛

ناکامی فرنگی‌کاران بزرگ و عنوان‌دار روز نخست مسابقات

ناکامی فرنگی‌کاران بزرگ و عنوان‌دار روز نخست مسابقات

نخستین روز از رقابتهای کشتی فرنگی بازیهای المپیک ۲۰۱۶ برزیل با حذف و ناکامی بسیاری از مدعیان بزرگ و نامدار اوزان ۵۹ و ۷۵ کیلوگرم همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، به جرات بزرگترین شوک و اتفاق عجیب در رقابتهای وزن ۵۹ کیلوگرم رخ داد. جای که حمید سوریان از کشورمان ناباورانه با دو شکست از گردونه رقابتها حذف شد. البته تنها سوریان نبود که با دست خالی از المپیک خارج شدند.

ابراهیم لابازانوف فرنگی کار مدعی پُرامید روس‌ها، یون وون چول از کره شمالی با دو مدال طلا و برنز جهان، روشن بایراموف مرد نقره ای المپیک و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان، المات کبیسبایف قزاق با دو مدال نقره و برنز جهان و همچنین ارالی یف قرقیز از جمله مردان عنوان دار وزن ۵۹ کیلوگرم بودند که همچون سوریان از دستیابی به مدال بازماندند.

در این وزن بوررو از کوبا قهرمان شد و اوتا از ژاپن نیز به مدال نقره رسید.ضمن اینکه المرات تسمراداف و اندره برگ از نروژ نیز به عنوان سومی مشترک و مدال برنز رسیدند. جالب تر اینکه هیچکدام از مدال‌داران اوزان ۵۵ و ۶۰ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن، در این وزن ۵۹ کیلوگرم المپیک ریو صاحب مدال نشدند.

اما در وزن ۷۵ کیلوگرم نیز بزرگان دیگری از گردونه رقابتها حذف شدند. سلجوق جبی از ترکیه دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان، آرسن جلفالکیان از ازمنستان دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان، آندرو بسیک از آمریکا دارنده دو مدال برنز جهان، پیتر باسکی از مجارستان قهرمان جهان و همچنین کارتیکوف از قزاقستان و الوین مورسایف از آذربایجان، دارندگان مدال برنز جهان هم نتوانستند در المپیک ریو صاحب مدال شوند.

در این وزن رومن ولاسوف قهرمان المپیک و جهان از روسیه با غلبه بر مارک مادسن دانمارکی در فینال به عنوان قهرمانی رسید. کیم هیون وو از کره جنوبی و سعید عبدولی نیز به صاحب مدال برنز شدند. البته تنها رومن ولاسوف توانست مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن خود را تکرار کند و هیچکدام از مدال‌آوران این وزن در المپیک لندن، نتوانستند در المپیک ریو به مدال برسند.

کد خبر 3741966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha