۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۰۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان:

نیروگاه های خورشیدی در روستاهای کرمان توسعه می یابد

نیروگاه های خورشیدی در روستاهای کرمان توسعه می یابد

کرمان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان از برق رسانی به روستاهای کرمان طی سال جاری خبر داد و گفت: این کار با توسعه نیروگاه های خورشیدی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شهبا عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از سیاست های اصلی نظام خدمات رسانی به روستاییان است و در راستای توزیع عادلانه خدمات و رفاه اجتماعی بحث برق رسانی به روستاهای نیز در دستور کار قرار گرفت و تاکنون در این خصوص به موفقیت های قابل توجهی دست یافته ایم.

وی گفت: برق رسانی به ۳۳ روستا که امروز افتتاح می شود نیز در این راستا صورت گرفته است.

شهبا ادامه داد: یکی دیگر از سیاست هایی که در سال جاری در حال پیگیری است برق رسانی به همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در سال جاری است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته این کار صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان افزود: بیش از ۳۰۰ روستا نیز در سال گذشته برق رسانی شده است و با ادامه این پروژه در سال جاری برق رسانی به همه این روستاها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از نیروگاه های برق خورشیدی در برخی از این روستاها افزود: به دلیل فاصله زیاد برخی از این روستاها تا سایر مراکز جمعیتی تامین برق این روستاها از طریق نیروگاه خورشیدی انجام می شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای برق رسانی به این روستاهای را بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طبق قانون ما آمادگی لازم را داریم که برق اضافه تولیدی این نیروگاهها را خریداری کنیم و به این وسیله هم تولید انرژی خواهیم داشت و هم در راستای حفاظت از محیط زیست گام مثبت برخواهیم داشت.

کد خبر 3742486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha