۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۳۴

بروجردی:

جذب سرمایه گذاری خارجی از اصول اقتصاد مقاومتی/اراده ملت پیروز است

جذب سرمایه گذاری خارجی از اصول اقتصاد مقاومتی/اراده ملت پیروز است

تهران - نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی از اصول اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین بروجردی عصر سه شنبه در همایش معرفی ظرفیت های اقتصادی لرستان با اشاره به اینکه امروز برای گشودن گره ها در کشور  شاهد هستیم که عزم آمریکا این بوده در این زمینه موفق نشویم، اظهار داشت: در این جنگ اراده ملت ما پیروز است لذا باید در این شرایط بسیار آماده با همراهی و همدلی فرازهایی که رهبر انقلاب بارها روی آن ها تاکید کردند را دنبال کنیم.

جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از اصول اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به اینکه بین نمایندگان استان عزم جدی وجود دارد، عنوان کرد: نمایندگان لرستان برای پیشرفت های اقتصادی عزم خود را جزم کرده اند همچنین شاهد تلاش شبانه روزی استاندار لرستان برای توسعه استان هستیم.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه استاندار لرستان به اصول اقتصاد مقاومتی معتقد است، افزود: برخی در ابتدا تصور می کردند اقتصاد یعنی بستن یک حصار به دور خودمان که بعد از گذشت زمان به اشتباه خود پی بردند.

بروجردی جذب سرمایه گذاری خارجی را یکی از اصول اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید از ظرفیت های منطقه از جمله استفاده از ظرفیت هموطنان و هم استانی های خود در این حوزه استفاده کرده و برای آن ها فرش قرمز پهن کنیم و گزافه نیست اگر بگوییم باید دست افرادی که در امر سرمایه گذاری مشارکت می کنند را باید ببوسیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای جذب سرمایه گذاری بسترسازی کرد، بیان داشت: ظرفیت ایرانگردی در کشور بسیار بالاست اما ما در تامین زیرساخت ها بسیار ضعیف هستیم درحالیکه در دنیا مشاهده می کنیم ارتباط روسیه و ترکیه هنگامیکه به هم می خورد کشور ترکیه شش میلیارد دلار در حوزه گردشگری ضرر می کند و این امر نشان دهنده اهمیت صنعت گردشگری است.

نگاه فراگیر و عملیاتی در استان وجود داشته باشد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی پایلوت قرار گرفتن لرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی را فرصتی بی نظیر برای لرستان دانست و گفت: وزیر کشور به هیچ استانی ماهی یک مرتبه سفر نمی کند ولی شاهد هستیم ماهی یکبار به لرستان سفر کرده و جلسه می گذارند و این یک نعمت و فرصت بزرگ برای لرستان است.

بروجردی از تلاش های سردار عبداللهی تشکر کرد و بیان داشت: افرادیکه در دوران دفاع مقدس سینه خود را سپر کردند امروز نیز با همان شدت در عرصه سازندگی پای کار هستند بطوریکه بزرگترین پروژه های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام می شود.

وی با بیان اینکه امروز ضروری است اعلام کنم شهرستانی به نام بروجرد در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: در کلیپی که از ظرفیت های لرستان ابتدای این برنامه پخش شد هیچ نامی از بروجرد برده نشد درحالیکه بروجرد دومین شهرستان بزرگ استان بوده و بیشترین ظرفیت ها در حوزه صادرات و سرمایه گذاری را دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: البته همکاری وجود دارد و این موضوع را من باب مزاح گفتم اما انتظار داریم نگاه فراگیر و عملیاتی در استان وجود داشته باشد لذا نگاه فراگیر سیاست است اما این سیاست اعلامی باید اعمال شود چرا که سیاست روی کاغذ آمده اما عمل کردن به آن ضروری است.

کد خبر 3743573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha