۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۵

به علت دوپینگ؛

دو ورزشکار ترکیه‌ای و برزیلی بازی‌های پارالمپیک را از دست دادند

دو ورزشکار ترکیه‌ای و برزیلی بازی‌های پارالمپیک را از دست دادند

وزنه بردار ترکیه ای و پرتابگر دیسک برزیلی به دلیل استفاده از مواد ممنوعه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آزمایش دوپینگ «عزالدین کانات» در هفتمین دوره رقابتهای جام جهانی وزنه برداری «فزاع» مثبت اعلام شد. 

 کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام کرده این وزنه بردار ترکیه ای برای مدت دو سال محروم شده است و برای همین نمی تواند کشورش را در بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو همراهی کند.

محرومیت کانات از ۱۷ فوریه سال ۲۰۱۶ آغاز شده و تا ۱۶ فوریه سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت. این وزنه بردار دسته به اضافه ۸۰ کیلوگرم به دلیل استفاده از ماده ممنوعه ملدونیوم با محرومیتی دو ساله مواجه شده است. 

«لوسیانو دوس سانتوس پریه را» پرتابگر دیسک برزیلی هم  به دلیل استفاده از دو ماده ممنوعه برای مدت چهار سال از حضور در مسابقات محروم شد.  دو سانتوس به دلیل استفاده از مواد ممنوعه استانوزول و اوکساندرولون با محرومیتی چهار ساله رو به رو شده است.

این ورزشکار برزیلی در رقابتهای گرند پری که در ماه مه در ریو دو ژانیرو برگزار شد، از ماده ممنوعه استفاده کرده است. محرومیت دو سانتوس که پرتابگر دیسک در ماده F۱۱ است از تاریخ سوم ژوئن آغاز شده و تا دوم ژوئن سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا خواهد کرد. این ورزشکار برزیلی به دلیل محرومیت نمی تواند تیم کشورش را در رقابتهای پارالمپیک همراهی کند. 

پانزدهمین دوره مسابقات پارالمپیک از ۱۷ تا ۲۸ شهریورماه در ریودوژانیرو برگزار می شود.

کد خبر 3743978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha