۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸

اعضای بدن بانوی نهاوندی ناجی ۵ بیمار نیازمند شد

اعضای بدن بانوی نهاوندی ناجی ۵ بیمار نیازمند شد

نهاوند- اهدا اعضای بدن بانوی جوان نهاوندی به ۵ بیمار حیات دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی امام‌جمعه، کریم حمیدوند فرماندار و رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با خانواده دختر دانشجوی نهاوندی که با اهدای اعضای بدنش جان ۵ نفر را نجات داده بود دیدار کردند و از این اقدام خیرخواهانه قدردانی کردند.

امام‌جمعه نهاوند ظهر چهارشنبه در این دیدار ضمن ارج نهادن به این سنت حسنه، گفت: اهدای عضو به‌منزلهٔ اهدای زندگی و امر خداپسندانه بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

وی این اقدام را انسان دوستانه برشمرد و افزود: زمان وقوع حوادث هیچ‌گاه برای ما مشخص نیست و هیچ انسانی از آینده خود خبر ندارد، بنابراین باید فرهنگ‌سازی شود تا این سنت حسنه توسط همه افراد در زمان حیات رواج داده شود و با داشتن کارت اهدا عضو آمادگی خود را برای انجام این عمل اعلام کنند.

وی با اشاره به از خود گذشتی خانواده‌هایی که اعضای عزیزانشان را اهدا می‌کنند، گفت: خداوند برای این عزیزان پادش دنیوی و اخروی در نظر دارد و این مهم می‌تواند گامی درراه ائمه معصوم(ع) باشد.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این دیدار جان باختن مرحومه سامیه ترابی را تسلیت گفت و از اقدام خداپسندانه خانواده متوفی در اهداء اعضا فرزندشان پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان قدردانی کرد و گفت: موافقت برای اهدای اعضای بدن عضو عزیز خانواده برای جلب رضایت پروردگار و نجات جان چندین انسان درجه‌ای از ایثار است و با فرهنگ‌سازی این اقدام خداپسندانه سالانه جان صدها نفر از مرگ حتمی نجات می‌یابد.

کریم حمیدوند اندیشه بزرگ را سرمنشأ اقدام به کارهای خداپسندانه معرفی کرد و گفت: چنین اقدامات خیری در جامعه باقیات و صالحاتی برای خانواده‌های اهداکننده است.

وی گفت: انسان‌هایی که این اندیشه رادارند در رفتار ایثارگرانه پیشرو هستند و خانواده‌هایی که برای اهدای اعضای عزیزانشان رضایت داده‌اند، یقیناً آن‌ها را از دست نداده‌اند بلکه آن‌ها را زنده نگه‌داشته و بدانند که جسم از بین می‌رود ولی ایثار و فداکاری آنان همیشه بوده و تا ابدیت باقی خواهد ماند.

شایان‌ذکر است چندی پیش مرحومه سامیه ترابی یکی از دانشجویان نهاوندی متأسفانه براثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی و پس از اعلام رضایت والدین وی اعضای بدنش به ۵ بیمار نیازمند پیوند اعضا اهدا شد.

کد خبر 3744384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha